مردم مناطق محروم از امکاناتی که برای آنها هست بی اطلاعند

یکی از برنامه های فرهنگی و آموزشی برای روستائیان، آموزش کمک های اولیه و امداد رسانی است که در توسط کانون هلال احمر بسیج دانشجویی اردوی سفیران امید در روستای سردنگ کومیز از توابع شهرستان رودان استان هرمزگان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۵۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ لیلا صالحی دبیر کانون هلال احمر بسیج دانشجویی اردوی سفیران امید گفت: از سوم تا یازدهم فروردین کلاس های آموزشی در زمینه های امداد رسانی، کمک های اولیه و آموزش چادر زنی برای نوجوانان و جوانان روستا برگزار می کنیم.

وی که از اهالی روستای اسلام آباد از توابع شهرستان رودان است، افزود: بسیاری از مردم روستا ها از وجود کانون های هلال احمر بی اطلاع هستند و وقتی در این کلاس ها شرکت می کنند بسیار مشتاق و علاقه مند می شوند که در این کانون ثبت نام کنند و به همنوعان خود کمک کنند. 

صالحی با بیان اینکه ضریب هوشی و سطح یادگیری و توانایی جوانان روستا ها بسیار بالاست، خاطر نشان کرد: قبل از اینکه گروه های جهادی در روستا حضور پیدا کند این جوانان نمی دانستند که از پنج سالگی می توانند وارد سازمان هلال احمر شوند و تصور می کردند که باید بزرگتر شوند تا بتوانند در این کانون خدمت کنند. ما سعی کردیم این باور را در آنها ایجاد کنیم که امکانات برای آنها هست اما آنها از آن بی اطلاع هستند و از این امکانات استفاده نمی کنند ما تلاش می کنیم فرهنگی را که خودمان به آن رسیدیم به آنها نیز معرفی کنیم.

وی هدف از حضور در روستا ها در قالب کاروان های اردوهای جهادی را خدمت به مردم و همنوعان دانست و گفت: سرکشی به اقوام و بستگان در ایام عید همراه خانواده لذت بخش و خوب است اما روایت داریم کسانی که بهترین روزهای عمر خود را صرف کمک و خدمت به مردم می کنند خداوند برای آنها بهترین پاداش ها را می دهد.

ما اعتقاد داریم که همه چیز نباید در سود و منافع شخصی برای خودمان خلاصه شود بلکه   پیشرفت و منافع کل کشور نسبت به منافع شخصی مهم تر و  ارجح است.  دبیر کانون هلال احمر بسیج دانشجویی اردوی سفیران امید تصریح کرد: فرصت برای دید و بازدید زیاد است. به فرموده امیرالمومنین علی (ع) هر روز که در آن معصیت و گناهی صورت نگیرد آن روز عید است و عید ما روزی است که هیچ انسان نیازمند، بیسواد و محرومی در کشور وجود نداشته باشد.

وی افزود: هلال احمر سازمان بزرگی است و بسیاری از روستا هایی که کانون هلال احمر ندارند در صورتی که اعضای شورا درخواست و پیگیری کنند می توانند در روستای خود کانون هلال احمر ایجاد کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

صالحی گفت: بچه ها به دقت آموزش ها را فرا می گیرند و با بسیاری از آموزش های امداد و نجات آشنا شده اند و امیدواریم بزودی خودشان عضو پیشاهنگ شوند و در آینده این افراد بتوانند دبیر کانون هلال اهمر روستای خودشان شوند همانگونه که ما برای روستای خودمان خدمت می کنیم.

 

 

ارسال نظرات