میرحاجی در نشست‌خبری تشکل‌های دانشجویی:

جنبش دانشجویی قطعاً مخالف پذیرش پروتکل الحاقی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: جنبش دانشجویی قطعاً مخالف پذیرش پروتکل الحاقی است.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۴۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسین میرحاجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران پیش از ظهر امروز در نشست‌خبری بسیج دانشجویی شش دانشگاه بزرگ تهران که با موضوع سفر رئیس‌جمهور ترکیه، توافقات هسته‌ای و جنایات رژیم عربستان‌سعودی در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: همان‌طور که امام‌خمینی(ره) فرمودند «آخرین مقاتله ما نه با آمریکا، بلکه با اسلام آمریکایی است».

وی ضمن اعتراض به لغو مجوز تجمع دانشجویی در مقابل سفارت عربستان‌سعودی، گفت: من از لغو مجوز تجمع دانشجویی دانشگاه‌های تهران در مقابل سفارت منحوس آل‌سعود ابراز تأسف می‌کنم؛ همین جا خطاب به وزارت خارجه می‌گویم که به جای قدم زدن با اذناب شیطان و آل‌یهود بهتر است که به فکر مستضعفان منطقه باشند و آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی کشور به جای اینکه در سرخوشی پیروزی خیالی هسته‌ای باشند، بهتر است فکری به حال منطقه کنند و به فکر مستضعفینی که به خاطر دلدادگی به اسلام شیعی در منطقه ذبح می‌شوند، باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران افزود: بهتر است که وزارت خارجه ایران مانند وزارت خارجه دوست و برادرشان ترکیه، آمریکا، انگلیس به مردم خودشان اجازه دهند اعتراض خود را نسبت به حکومت منحوس و صهیونیستی آل‌سعود در تهران نشان دهند.

میرحاجی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ما متأسفانه باخبر شده‌ایم که به دو تن از هموطنان‌مان در فرودگاه جده تعرض شده؛ آقای روحانی به جای اینکه عزت را به پاسپورت ایرانی برگردانید از شرافت و عفت مردم ایران حمایت کنید. ما نمی‌خواهیم که شرافت را به پاسپورت‌های ایرانیان بازگردانید که شعار انتخاباتی شما بود، از شرافت مردم ایران حمایت کنید و اگر این کار را نکنید، دانشجویان این کشور ساکت نخواهند بود و آنها وارد عمل شده و این کار را انجام می‌دهند.

وی درباره تجاوز نظامی آل‌سعود به یمن گفت: با نگاه ساده به منطقه متوجه می‌شویم که تمامی پایگاه‌های شیطانی آل‌سعود در منطقه توسط فرزندان گفتمانی امام راحل فتح شده و تقریباً کشور استراتژیکی برای آنها باقی نمانده است. طبیعی است که در این وضعیت سیاسی و ژئوپولوتیک منطقه حکومت‌های مرتجع عربی ساکت نشده و به جنگ نیابتی از طرف شیطان بزرگ(آمریکا) وارد شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: دلیلی ندارد که حکومت آل‌سعود بعد از 65 سال که مردم عرب زبان، عرب نژاد و مسلمان فلسطینی تحت عنوان بزرگ‌ترین جنگ تاریخ و کشتار تاریخ درگیر جنایات صهیونیست‌ها هستند، حالا دلش برای مردم یمن بسوزد. طبیعی است که جای پای خود را در یمن خالی دیده و سعی می‌کند یمن را بگیرد، اما این یک خیال باطل است و این وعده خداست که مستضعفان پیروز تاریخ هستند.

میرحاجی افزود: شاهد بودیم که آل‌سعود در چند روز گذشته هیچ پیشرفتی در یمن نداشته و برخلاف این موضوع مردم یمن پیشرفت‌های زیادی داشتند؛ مردم ایران و ملت ایران یکپارچه حامی مستضعفان و مظلومان یمن هستند و با تنها سلاح خود که دعاست برای آنها دعا می‌کنیم که پیروز شده و به حکومت صالحه خود برسد.

وی با اینکه مردم یمن به همه اصول دموکراسی، قواعد جهانی و قوانین بین‌المللی احترام گذاشتند، گفت: امیدواریم دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تغییر رویه داده و به حمایت از مردم مظلوم یمن بپردازد و این حمایت تنها به سخنان و مصاحبه‌های خانم افخم خلاصه نشود، بلکه حرکات عملی برای نجات مردم یمن صورت بگیرد و کنفرانس‌ها و رفت و آمدهای آقای روحانی و ظریف را در منطقه ببنیم تا مردم یمن از فشار آل سعود خارج شوند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: من از سوی دانشجویان مسلمان ایرانی هشدار می‌دهم که اگر دولت وارد موضوع هتک حرمت به ایرانیان نشود دانشجویان وارد این قضیه شده و از شرافت و حدود شرعی مردم ایران دفاع خواهند کرد.

میرحاجی درباره سفر اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به ایران، گفت: اردوغان پیش از این سفر زیاه‌گویی‌هایی کرده و مطالبی را به مردم ایران و نمایندگان مجلس نسبت دادند که بیشتر این نسبت‌ها به دولت ترکیه برمی‌گردد. البته مردم ترکیه مردمی با فرهنگ و با سطح بالای جهانی هستند که همیشه در طول تاریخ پیوستگی بالایی با مردم ایران داشتند، بنابراین ما با مردم ترکیه دوست و برادر هستیم و آنها را از خودمان می‌دانیم.

وی ادامه داد: ما میان کشورهای اسلامی مرزی  و حدودی نمی‌بینیم، اما میان دولت‌ها مرز و حدود قائل هستیم؛ با وجود اینکه امروز اردوغان وارد ایران شده و مطالبه ما پیش از این عدم حضور اردوغان در تهران بود و دولت جمهوری اسلامی ایران نتوانست پاسخ مناسبی به اردوغان بدهد، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به سفارت ترکیه، وزارت امور خارجه و رسانه‌ها نامه‌ای را نوشت و از آقای اردوغان برای پاسخگویی دعوت کردیم تا در دانشگاه تهران حضور یافته و به سوالات ما پاسخ دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت: آقای اردوغان باید پاسخ‌گوی نقش‌آفرینی خود در منطقه، حمایت‌های خود از رژیم غاصب صهیونیستی، حمایت از گروه‌های تکفیری و داعش، حمایت از معارضان سوری و نسبت‌های اقتصادی در ترکیه باشند. ما از این تریبون استفاده کرده و از آقای اردوغان دعوت می‌کنیم تا در نشستی در دانشگاه تهران پاسخ‌گوی سوالات دانشجویان باشند.

میرحاجی گفت: ما یک سوال مشخص از آقای اردوغان داریم. اردوغان گفته بود که در ایران به این دلیل داعش را محکوم می‌کنند که خودش جایگزین آن شود. ما این سوال را می‌کنیم که داعش از کجا وارد منطقه شد و چه کسی از داعش حمایت می‌کند و سلاح‌های داعش با حمایت کدام کشور و از کجا به دستش رسید؟ چه کسی از معارضان سوری حمایت می‌کند؟ آقای اردوغان باید این سوال را پاسخ دهد که وقتی سوال از رژیم صهیونیستی می‌شود، چه حمایتی از مردم مظلوم فلسطین کرده است.

وی درباره مباحث هسته‌ای گفت: ما ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به نظرمان می‌آید که برخی اعضای دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دشمنی دشمن اعتقادی ندارند؛ نقاط ابهام فراوانی در بیانیه لوزان وجود دارد که ما از آقای ظریف می‌خواهیم به این نقاط ابهام پاسخ دهد و در توافق‌نامه نهایی این نکات ابهام برطرف شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: مهمترین نقطه ابهام این است که ما تمام تأسیسات هسته‌ای خود را از دور خارج می‌کنیم و برای تجدید آن 5 سال نیاز است. با توجه به اینکه دشمنی دشمن بر ما ثابت شده، طرف مقابل می‌تواند با قطعنامه همه اینها را بازگرداند. آقای ظریف چگونه می‌خواهد این فاصله زمانی را بازگرداند؟

میرحاجی درباره پروتکل الحاقی خاطرنشان کرد: قطعا پروتکل الحاقی باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، اما تحلیل جنبش دانشجویی این است که قطعا پذیرش پروتکل الحاقی محکوم و محتوم است و نباید این اتفاق بیفتد، چرا که پذیرش این پروتکل یعنی هضم جمهوری اسلامی در دل سازمان‌های بین‌المللی و قطعاً ما مخالف پذیرش پروتکل الحاقی هستیم.

 
ارسال نظرات