هنر انقلاب قابل لمس ترین هنر برای مردم است

بهزاد کرم اللهی شاعر کردستانی گفت: هنر انقلاب به واسطه قابل لمس بودن آن برای مردم ماندگار خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۰۹۱۰۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان بهزاد کرم اللهی شاعر جوان و مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان کردستان به مناسبت فرارسیدن 20 فروردین سالروز شهادت مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی درگفتگویی ضمن اعلام این موضوع گفت : هنر هر چه که هست می تواند بازتابی از جریانات و فرهنگ دوره های مختلف باشد.

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی را می توان بازتابی از واقعیت های شگفت انگیز پس از انقلاب دانست که توانست منجر به تحولی عظیم در منطقه و جهان گردد و همین تحول را در هنر ایران نیز به وجود آورد به گونه ای که شاهد نوعی دگردیسی در بخش های مختلف هنر از شعر و موسیقی گرفته تا نمایش و فیلم و ... هستیم.

کرم اللهی تصریح کرد: هنرمندان شاعر و داستان نویس پس از این دوره سوژه های خود را نه از داستان های افسانه ای و شخصیت های ماورایی بلکه از بین واقعیت های روز کشور انتخاب می کنند و این همان چیزی است که روز به روز هنر را به مردم نزدیک تر و تعهد نهفته در ذات آن را بیش از پیش نمایان می کند.

این شاعر کردستانی در مقایسه هنر پیش و پس از انقلاب معتقد است که : هنرمندان همواره از متعهد ترین افراد جامعه هستند. حتی در هنر پیش از انقلاب نیز نمونه هایی از آثار هنری را می بینیم که همپای موج خروشان ملت برای ویرانی کاخ ظلم و زور خلق شده اند.همانطور که پیشتر اشاره شد جریانات اجتماعی تاثیر زیادی در شکل گیری سبک های هنری دارند. به عنوان مثال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به جهت گستردگی این دو جریان فصل تازه ای در هنر ما آغاز شد که از لحاظ کمی و کیفی قابل قیاس با گذشته نیست و به نوعی هنر پس از انقلاب را می توان هنری مردمی تر با نمونه هایی عینی از بطن جامعه دانست.

وی راز ماندگاری هنر انقلاب اسلامی را در موضوعات فراوان انقلاب در دوره های گذشته می داند و افزود : یکی از ملزومات پویایی و تداوم هر جریان هنری به روز بودن و پرهیز از کلیشه ای شدن است.هنر انقلاب اسلامی با بار محتوایی بسیار غنی قابلیت های ویژه ای دارد که از هر زاویه ای می توان بر آن وارد شد و زیبایی های ماندگار خلق کرد. اتفاقات حیرت انگیز رخ داده در دوران معاصر کشور ما فضایی عظیم را به روی هنرمند باز کرده که با وجود پرداخت های هنرمندانه در دهه های گذشته همچنان موضوعات بکر و دست نخورده زیادی برای ارائه وجود دارد.

وی قابل لمس بودن هنر انقلاب را برای مردم از ویژگی های اصلی هنر انقلاب عنوان کرده و افزود : مخاطبان آثارهنری مربوط به دوران دفاع مقدس را با تمام وجود درک کرده و نه به عنوان یک اثر تخیلی که به عنوان واقعیت روز جامعه خود با آن ارتباط حسی و عاطفی برقرار می کنند.


ارسال نظرات