خبرهای داغ:

مطالعه طرح هادی در همه روستاهای آذربایجان شرقی اجرا می شود

خبرگزاری بسیج: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از اجرای مطالعه طرح هادی در همه روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سالجاری(سال94) خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۲۳۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، قربان محمدی با اشاره به مناسبت دهه حساب 100 امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن، اظهار کرد: از یک هزار و 944 روستای بالای 20 خانوار استان در یک هزار و 700 روستا مطالعه طرح هادی اجرا شده که با اجرای این طرح در 244 روستای دیگر، همه روستاهای بالای 20 خانوار استان شامل اجرای طرح هادی می شوند.

وی افزود: تاکنون در 653 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی اجرا شده که در صورت مشارکت مردم، این تعداد در سالجاری افزایش پیدا می کند.

محمدی همچنین با توجه به تعداد واحدهای روستایی و جمعیت ساکن در آن ها، خاطرنشان کرد: 318 هزار خانوار با جمعیت یک میلیون و 145هزار نفر در 284 هزار واحد مسکن روستایی ساکن هستند و این نشان دهنده کمبود مسکن روستایی به تعداد 34 هزار واحد است که البته در قیاس با شهرها رقم بسیار ناچیزی است.

وی ادامه داد: به منظور بالابردن میزان ارزش واحدهای روستایی، بنیاد مسکن تاکنون 197 هزار جلد سند به روستاییان اعطا کرده که در سالجاری نیز سه هزار جلد سند تحویل روستاییان می شود.

محمدی حفظ اراضی کشاورزی و ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه آ نها به شهرها را از مهم ترین اهداف بنیاد عنوان و بیان کرد: در همین راستا، بنیاد به دنبال ایجاد خدمات رفاهی و امکانات در روستاهاست تا ساکنان روستایی را به ماندن در روستاها تشویق کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها