امیری در جمع خبرنگاران:

گزارش حادثه شیراز هفته آینده آماده می‌شود

سخنگوی وزارت کشور گفت: هیئت بررسی حادثه شیراز در حال تدوین و تهیه گزارش اولیه است و امیدواریم تا آخر هفته آینده این گزارش آماده شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۰۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران ، در مورد وضعیت انتخاب استاندار مرکزی گفت: هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و کارها در این مورد در وزارت کشور مسیر کارشناسی خود را طی می‌کند و چند نفر مطرح هستند ولی هنوز در رابطه با آنها به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار تسنیم در مورد 4 گزینه مد نظر رئیس جمهور که به وزیر کشور معرفی شده‌اند نیز گفت: من اطلاعی ندارم، بالاخره آقای رحمانی‌ فضلی وزیر هستند و ارتباط بیشتری با رئیس جمهور دارند ولی تا اینجای کار از مسیر کارشناسی خودش پیش می‌رود و هنوز هم به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در رابطه با نظر کمیسیون ماده 10 احزاب برای صدور مجوز حزب اتحاد ملت ایران اسلامی نیز تصریح کرد: تاکنون دو جلسه در رابطه با این موضوع در کمیسیون ماده 10 احزاب بحث شده و اعضای کمیسیون ملاحظاتی را راجع به استعلامات برخی اعضا داشتند که قرار شد استعلامات را تکمیل کنند.

امیری در مورد پیگیری حادثه شیراز نیز گفت: کمیته‌ای از سوی رئیس جمهور مشخص شد و این کمیته محل حادثه را هم بررسی کرده‌اند و در نهایت نظر اولیه این بود که اشخاصی که مشخص هستند و در فیلمی که در اختیار وزارت کشور است، چهره آنها مشخص است و اتهامات آنها هم تاحدودی معلوم است، به دستگاه قضایی معرفی شدند ودستگاه قضایی نیز آنها را احضار کرده و ظاهرا 3 نفر از آنها تحت قرار هستند و بقیه نیز احضار می‌شوند.

وی افزود: هیئت بررسی حادثه شیراز در حال تدوین و تهیه گزارش اولیه است و امیدواریم تا آخر هفته آینده این گزارش آماده شود.

امیری اضافه کرد: پیگیری‌هایی که در خصوص حادثه شیراز انجام گرفته است، قابل قبول است و عده‌ای قبل، بعد و حین آن حادثه را بررسی می‌کنند. دستور رئیس جمهور نیز این بود آنهایی که مقصر هستند و یا عواملی که کم‌کاری کرده‌اند، تحت پیگیری قضایی قرار گیرند؛ به هر حال دستور آقای رئیس جمهور جامع است و برای اینکه دقیق به مطالب رئیس جمهور پاسخ دهیم، باید گزارش دقیقی را تهیه کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی می‌گویند رئیس دانشگاه شیراز در آن حادثه مقصر است، اظهار داشت: گزارش کمیته هنوز نهایی نشده است که من بتوانم بگویم چه کسی مقصر است و چه کسی مقصر نیست.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری‌های وزارت کشور در رابطه با مرزبان‌های ربوده شده، گفت: استاندار سیستان و بلوچستان آقای ظریف را در سفر به پاکستان همراهی کردند و یکی از موضوعات سفر نیز پیگیری همین مسئله بوده است.

امیری همچنین در مورد پیگیری‌های وزارت کشور در خصوص حادثه اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

ارسال نظرات