استادیار دانشگاه:

انگشت اشاره انسان‌ها باید به سمت فرهنگ فاطمی باشد

استادیار دانشگاه با بیان اینکه انگشت اشاره انسان‌ها باید به سمت فرهنگ فاطمی باشد، گفت: زن امروز نیازمند شدیدبه فرهنگ فاطمی و سبک زندگی دینی است.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۸۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، دکتر اکرم محمدی ظهر دیروز در مراسم جشن میلاد کوثر در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: چهار عنصر جهان از آب، آتش، باد و خاک است که هر کدام برای خود ماهیت و طبقه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه در میان چهار عنصر مذکور درجه عنصر خاک از همه پایین‌تر است، افزود: آفریدن انسان از خاک در اراده الهی قرار گرفت و خداوند 40 شبانه روز برای ساخت جسم انسان کار کرد تا این کالبد فراهم شود و این جسم در تمام جهان امتیازاتی کسب کند.

استادیار تصریح کرد: یکی از امتیازاتی که انسان در مرحله اول زندگی به دست آرود دمیدن روح الهی در انسان است که به وی کرامت و شرافت داده است.

با تسلط بر نفس خود باید از شرافت و کرامت انسانی خود مراقبت کنیم

رحمانی با بیان اینکه با تسلط بر نفس خود باید از شرافت و کرامت انسانی خود مراقبت کنیم، تصریح کرد: خداوند در انسان 4 نفس اماره، لوامه، ملهمه و مطمئنه قرار داده که نفس مطمئنه بالاترین نفس‌هاست و از طریق عبادت و دوری از گناه و مجاهدت به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه انسان‌های بزرگی از زمان خلقت آدم تا کنون به گیتی آمده‌اند که به درجات بالایی دست یافته‌اند و سبب مباهات بشر هستند، اضافه کرد: حضرت ابراهیم در همه مراحل زندگیش مورد آزمایش قرار گرفت و صفت خلیل الهی به وی عطا شد.

استادیار با اشاره به حضرت محمد(ص) که مردی بزرگ و پرافتخاربرای مسلمانان جهان است، اظهار کرد: برنارد شاو دانشمند مسیحی بر بزرگی حضرت محمد(ص) اعتراف می کند و می گوید؛ اگر در اروپای امروز مردی بزرگ مانند پیامبر مسلمانان وجود داشت دنیا دیگر دچار مشکل نمی‌شد.

رحمانی با بیان اینکه قبل از تشکیل نطفه حضرت زهرا(س)، خداوند به پیامبر(ص) امر به 40 روز اعتکاف ، مجاهدت و عبادت داد، افزود: نطفه حضرت زهرا بعد از این زمان بسته شد و خداوند دختری را به پیامبر عنایت کرد که از نظر شخصیتی تحولی عظیم در منطقه جاهلیت ان زمان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نه تنها در زمان خود موثر و نقش فعال داشت، بلکه در اعصار و ادوار بعد از او هم الگو بودن مستمر بوده است، گفت: حضرت زهرا حلقه پیوند شکوهمند امت و رسالت است.

استادیار دانشگاه با بیان اینکه انگشت اشاره انسان‌ها باید به سمت فرهنگ فاطمی باشد، افزود: زن امروز نیازمند شدید به فرهنگ فاطمی و سبک زندگی دینی است.

رحمانی با بیان اینکه همه انسان‌ها نیازمند فرهنگ فاطمی هستند، خاطرنشان کرد: دوست داشتن حضرت زهرا کافی نیست و باید از سیک و سیره زندگی الگوبرداری نماییم.

ارسال نظرات