ایوبی در جمع خبرنگاران:

مدرسه ملی سینما اردیبهشت ماه راه اندازی می شود

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی از تاسیس مدرسه ملی سینما و بهبود وضعیت نمایش خانگی به عنوان اولویتهای سال جاری سینمای ایران خبرداد.
کد خبر: ۸۵۱۰۰۱۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲


به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی که بعد از دیدار نوروزی با سینماگران در جمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره مدرسه ملی سینما گفت: کار ثبت آن تمام شده و هویت مستقل پیدا کرده و مکانش را نیز تقریبا مشخص کردیم و همچنین هیات امنا تشکیل جلسه داده و هیات مدیره آن مشخص شده است.

وی افزود: مدرسه ملی سینما با کارگاه‌ها کارش را از اردیبهشت ماه آغاز می‌کند و مانند مدارس ملی دنیا خواهد بود. تفاوت این مدرسه با دانشگاه این است که ترمی نیست اما مثل همه مدارس ملی دنیا استاد و شاگردی است و بزرگان سینما در مدرسه به افراد علاقه‌مند آموزش خواهند داد.

معاون وزیر ارشاد در خصوص اولویت‌های کاری سال سینمای 94 گفت: در سال گذشته اولویت‌هایی داشتیم که مقدار زیادی از آن اجرایی شد و امسال هم رسیدگی به وضعیت سینمای خانگی و مقابله با قاچاق از اولویتها ما است تا اقتصاد سینما در این عرصه بسیار مهم تکان بخورد.

رییس سازمان سینمایی درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: تفاوتی که این جشنواره با قبل دارد، شورای راهبردی سینمای کودک و نوجوان است که به دبیری خانم طائرپور فعالیت می‌کند که بر نحوه برگزاری جشنواره نیز نظارت خواهند کرد. بنابراین کسانی که در سینمای کودک و نوجوان دانش و تجربه‌ای دارند در این جشنواره حضور دارند.

وی همچنین درباره علت افت مخاطب در اکران نوروزی گفت: پخش‌کنندگان فیلم از میزان فروش ابزار خوشحالی می کنند و مثل سال گذشته است. روزهای اول نوروز همزمان با ایام فاطمیه بود و تبلیغات فیلم‌ها از تلویزیون پخش نمی‌شد در حالی‌که تبلیغات تلویزیونی موثر است و از لحظه‌ای که تبلیغات شروع شد، فروش‌ها هم خوب شد.

معاون وزیر ارشاد همچنین در خصوص اختصاص بودجه برای ساخت فیلم‌های استراتژیک و فاخر گفت: بودجه و امکانات ما بسیار محدود است، اگر منظور فیلم‌های پرخرج است که برای سینما لازم هم هستند نظیر فیلم پیامبر باید بگویم ساخت این نوع فیلم‌ها در توان ما نیست اما سعی می‌کنیم از بودجه محدود خودمان بهترین استفاده را کنیم.

رییس سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت صندوق بیمه بیکاری اظهار کرد: آیین‌نامه آن آماده شده اما نیاز به بودجه اساسی دارد. اگر بودجه سینما در سال جاری صددرصد تخصیص پیدا می‌کرد، مشکلی در این خصوص نداشتیم اما امیدوارم با کمک خانه سینما این مشکل حل شود.

ایوبی همچنین در خصوص وضعیت پروژه‌های مشترک سینمایی با دیگر کشورها تصریح کرد:با توجه به اینکه بخش بین‌الملل سینما کارش را شروع کرده است، تعدادی از افراد تاثیرگذار در این حوزه را به جشنواره دعوت کردیم و باید جلساتی را برگزار کنیم تا آرام‌آرام تولیدات مشترک هم داشته باشیم. البته چند پروژه مشترک هم بود که فکر می‌کنم کارهای آن انجام شده اما در مورد ساخت فیلم مولانا با ترکیه هم باید بگویم توافقات اولیه انجام شد اما هنوز ساخت پروژه شروع نشده است.

وی همچنین درباره ساماندهی وضعیت شبکه نمایش خانگی  گفت: گردش مالی غیرقابل مقایسه سینمای خانگی نسبت به گیشه سینماها، نشان از اثرگذاری این حوزه دارد به همین دلیل شبکه نمایش خانگی جزو اولویت‌های امسال قرار گرفته است. بخشی از آن مقابله با قاچاق است و در حد توان خودمان سعی می‌کنیم این حوزه را ساماندهی کنیم.

ارسال نظرات