دادستان خلخال:

ترویج فرهنگ قرآنی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: جلسات ترویجی فرهنگ قرآنی برای بانوان شهرستان خلخال با توجه به تاثیر آن در کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۱۰۳۸۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، علی نباتی عصر امروز در نشست فاطمیون خلخال در محل سالن فرمانداری این شهر اظهار داشت: طلاق منجر به بی‌مهری در فرزندان و فروپاشی خانواده‌ها شده و در مدت کوتاهی، بی‌مهری‌های حاصل از طلاق منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود و از نظر عاطفی به فرزندان خانواده ضربه زده و جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی تصریح کرد: ثمره عدم تربیت خانواده‌ها فروپاشی خانواده بوده که باید مبلغان با امر به معروف و نهی از منکر به تربیت و نقش اسلامی خانواده‌ها تلاش نکرده و روش امر به معروف و نهی از منکر با شیوه‌های اسلامی باید در جامعه گسترش داده و در این رابطه با ممانعت از طلاق می توان به استحکام خانواده‌ها تلاش کرد.

نباتی با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در بین خانواده‌ها گفت: فرهنگسازی در خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی دارد و با پایین آوردن طلاق می‌توان به مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی پرداخت و نقش ازدواج جوانان در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

دادستان خلخال سرمایه اصلی جامعه را خانواده دانست و بیان کرد: سرمایه خانواده ایرانی، جوانان هستند و این سرمایه‌ها با در نظر گرفتن نخستین تصمیم اجتماعی که نامگذاری نوزاد بوده و نقش آفرینی پدر و مادر را در این زمینه افزایش می‌دهد، باید با آگاهی به فرامین الهی و استفاده از نام و القاب اسلامی در نوزادان تازه متولد شده، در قدم نخست در تفکر فرزندان خود تلاش کنند.

وی با اشاره به بی‌اعتقادی و تربیت ناصحیح در جامعه افزود: بی‌اعتقادی سبب فروپاشی و طلاق در خانواده‌ها می‌شود و بانوان و مادران در تربیت فرزندان خود باید موفق عمل کنند تا جامعه‌ای اسلامی با پیشرفت فرهنگی را شاهد باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اظهار کرد: خانواده‌ها اجازه ندهند که استکبار با برنامه‌ریزی‌های غلط خود به خانواده‌های ایرانی حمله‌ور شود، چرا که خانواده‌های ایرانی اصالت بزرگی که دارند از جایگاه و منزلت جهانی برخوردار هستند.

 نباتی بیان کرد: تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر، به تربیت و اصلاح جامعه منجر می‌شود و بانوان با حضور در جلسات قرآنی و مساجد و هیئت‌ها به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر بپردازند و با آگاه‌سازی به اصلاح خانواده‌ها که در نهایت منجر به اصلاح جامعه می‌شود گام مثبت بردارند.

 

ارسال نظرات