معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور:

به عشایر فعال در طرحهای تولیدی وام پرداخت می شود

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور گفت: براي اولين بار دولت تدبير و اميد به روستاييان و عشايري که به صورت مشارکتي در طرح هاي توليدي و بخش تعاوني براي رسيدن به توسعه پايدار در کشور شرکت کنند، تا چهار برابر وام پرداخت می کند.
کد خبر: ۸۵۱۰۹۶۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،سيدابوالفضل رضوي در دومين جلسه شوراي برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري و توانمندسازي گروه هاي کم درآمد اظهار کرد: براي اولين بار دولت تدبير و اميد به روستاييان و عشايري که به صورت مشارکتي در طرح هاي توليدي و بخش تعاوني براي رسيدن به توسعه پايدار در کشور شرکت کنند، تا چهار برابر وام با کارمزد سه درصد با وثيقه کارت يارانه و همچنين در روستاهاي مرزي کشور تا 9 برابر وام بدون کارمزد و سود پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره  به تدوين برنامه ششم توسعه کشور، گفت: شوراي برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري و توانمندسازي گروه هاي کم درآمد براي اولين بار در نظام برنامه ريزي کشور، در دولت يازدهم آغاز به کار کرده است.

رضوی اضافه کرد: متاسفانه در پنج برنامه گذشته توسعه، برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري وجود نداشت و شايد مشکلاتي هم که براي روستاييان و عشاير کشور در سال هاي گذشته بوجود آمده ناشي از همين امر باشد.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور، تاکيد کرد: تاکنون اصل جداگانه اي براي اين قشر از جامعه که پايگاه و کانون توليد کشور هستند، ديده نشده بود، اما در دولت تدبير و اميد اين شورا با کمک معاونت توسعه روستايي و مناطق محروم کشور به منظور توجه بيشتر به وضعيت اقتصادي روستاييان و عشاير آغاز به کار کرده است.

وی وضعيت اقتصادي و اشتغال روستاييان و عشاير در کشور را نامطلوب توصيف کرد و اظهارداشت: متاسفانه فاصله درآمدي بين شهرنشينان و روستاييان بسيار زياد است که همين امر منجر به مهاجرت اين افراد به شهرها و به تبع آن بروز پديده حاشيه نشيني شده است.

رضوی افزود:  عدم فعاليت اقتصادي و توليدي روستاییان و عشاير، به اقتصاد کشور ضربه وارد خواهد کرد.

معاون توسعه روستايي و مناطق محروم کشور با تاکيد بر اينکه بايد توان افزايي روستاييان و عشاير افزايش داده شود، گفت: فاصله درآمدي بين شهرنشينان و روستاييان در شوراي برنامه ريزي توسعه روستايي و عشايري در حال بررسي است تا بتوانيم به هدف توسعه پايدار در روستاها برسيم.

رضوي افزود: در حال حاضر نزديک به 30 درصد جمعيت کشور را روستاييان و عشاير تشکيل مي دهند.

 

ارسال نظرات