در همایش زن و زندگی عنوان شد:

گرایش به سبک زندگی غربی سبب بدبختی و فلاکت جامعه می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در همایش زن و زندگی در بندرعباس گفت: هر چه بیشتر به سمت زندگی غربی پیش برویم بدبختی و فلاکت بیشتر بر جامعه چیره می شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۳۰۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید شکرالله زندوی مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان دیروز 25 فروردین، در همایش زن و زندگی  گفت: حقوق زن از جمله مسایلی است که امروزه دشمنان در شبکه‌های ماهواره‌ای بر روی آن مانور می‌دهند.

 وی در ادامه افزود: غربی‌ها بر اساس مبانی فکری خودشان یک سری شعارهایی پیرامون حقوق زن داده‌اند حالا باید دید آیا توانسته‌اند زن را به آن جایگاه والا و شایسته‌اش برسانند.

 حجت‌الاسلام زندوی با اشاره به این که حقوق زن موضوعی است که از چندین قرن پیش به آن پرداخته‌اند بیان کرد: هر اندیشه و افکار باید یک ره‌آورد مثبت و باارزش داشته باشد در غیر این صورت اندیشه تحقق نیافته و فقط در حد شعار باقی مانده است.

 وی ادامه داد: مبانی فکری و عقایدی غرب بر اساس اندیشه‌های لیبرالیستی بوده که مکتب فمنیسم از نتایج این افکار و اندیشه‌های واهی و باطل است.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز کرد: استکبار امروزه در رسانه‌ها تلاش می‌کند تا نظریه اسلام در مورد حقوق زن و ارزش‌های والای آن را نادیده و بی ارزش جلوه دهند و بنیان خانواده را سست و بی‌اساس کنند که نتیجه بارز آن افزایش آمار طلاق در جامعه کنونی می‌توان نام برد.

 وی با اشاره به این که دین مبین اسلام از نظر فکری و اعتقادی با مکتب اومانیسم متفاوت است خاطرنشان کرد: وقتی اندیشه و زیربنای فکری مشکل دارد به تمام مسایل سرایت می‌کند و تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

 حجت‌الاسلام زندوی اظهار کرد: دین اسلام خداوند را محور و اساس همه چیز می‌داند در صورتی که مکتب فمنیسم انسان محور بوده و قوانینی که در مکتب فمنیسم وضع می شود و تمام اندیشه‌ها، افکار و عقایدشان انسانی است و فقط به بعد دنیوی توجه دارد و برای بعد معنویت انسان‌ها هیچ ارزشی قایل نیست.

 وی با اشاره به این که اومانیست‌ها اخلاق را نسبی می‌دانند تصریح کرد: اومانیست‌ها اخلاق را نسبی می‌دانند و معتقدند که اخلاق تابع زمان و مکان بوده و قابل تغییر است، دنیا و آخرت را فقط به بعد دنیوی نگاه می‌کنند و برای بعد معنویت انسان‌ها هیچ ارزشی قایل نیستند.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: این مکتب واهی، انسان را موجودی تک بعدی می‌داند و برای روح انسان هیچ ارزشی قایل نمی‌شود به همین دلیل به جنبه‌های معنوی انسان اهمیت نمی‌دهد.

 وی ابراز کرد: در دین اسلام، زن و مرد بر هم برتری ندارند مگر در تقوا و پرهیزگاری فقط تقوا ملاک برتری زن بر مرد یا بالعکس است.

 حجت‌الاسلام زندوی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) بر دیگر خلایق برتری دارد اظهار کرد: اخلاق و پاکی و صداقت حضرت فاطمه(س) سبب برتری وی بر دیگر خلایق شد و حضرت فاطمه(س) بانویی وارسته و با کمالات اخلاقی والایی که داشت توانست برای دیگر زنان عالم الگو و اسوه شود.

 وی خاطرنشان کرد: همان طور که در تکوین، زن و مرد با هم متفاوت هستند در تشریح نیز متناسب با روحیات و حالات فیزیکی با هم فرق دارند و لی غربی‌ها از همان اوایل برای زن ارزشی قایل نبودند اما امروزه با سردادن شعارهایی با موضوع حقوق زن مدعی هستند که زن را مورد احترام و تکریم قرار داده‌اند که در واقع این طور نیست.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار داشت: غربی‌ها به زن نگاه ابزاری دارند و این برای زنان معضل و آفتی بس بزرگ است ولی دین اسلام زن و مرد را مکمل هم می‌داند و معتقد است این دو بدون هم ناقصند و هیچ وقت به کمال نمی‌رسند تا جایی که قرآن می‌فرماید زن و مرد لباس همدیگرند باید پوشاننده عیوب هم باشند.

 وی ابراز کرد: زمانی که مکتب اومانیست روی کار آمده تغییراتی در اندیشه‌های خودشان به وجود آورده اند که سبب شده مشکلاتی را برای زنان به وجود بیاورند، آنان معتقدند که زن باید مثل مرد بیرون از خانه کار کند و این به دلیل ارتباط زیاد با مردان در بیرون از خانه، زمینه انحرافات احتمالی را بیش از پیش فراهم می‌کند و این یکی از دستاوردهای گرایش به سبک زندگی غربی است.

 حجت‌الاسلام زندوی در پایان تاکید کرد: زنان جامعه اسلامی باید حضرت زهرای مرضیه را الگو و اسوه خود قرار دهند چرا که آن حضرت، فردی اجتماعی بود و خود را در خانه محبوس نکرد و هر جا که لازم بود از خانه بیرون آمد و در اجتماع حاضر شد و تا پای جان ایستاد از این رو حضرت فاطمه(س) چه در مقام مادری و چه در مقام همسری بهترین الگو برای جهانیان است.

ارسال نظرات