استاندار اردبیل در مراسم آیین کلنگ زنی گلخانه جعفراباد:

لایحه منطقه آزاد تجاری به امضای رئیس جمهور رسید

امیدواریم با کمک نمایندگان استان لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری که به امضای رئیس جمهور رسیده است، در همین مجلس فعلی تصویب شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۵۱۰
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،مجید خدابخش استاندار استان اردبیل در مراسم آیین کلنگ زنی شهرک گلخانه ای روستای اسماعیل کندی جعفرآباد از توابع شهرستان بیله سوار گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری، صنعتی، چند روز پیش به امضای ریاست محترم جمهوری رسید.

وی گفت: امیدواریم با همکاری همه نمایندگان استان این لایحه در همین مجلس به تصویب برسد و شاهد پیشرفت این استان بیش از گذشته باشیم.

وی اظهار کرد: توجه به صادرات محصولات کشاورزی یکی از محورهای اساسی در توسعه شهرستان های بیله سوارو پارس آباد در موضوع منطقه آزاد تجاری است .

استاندار اردبیل افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی و محصولات با ارزش افزوده بالا، امکان آوردن صنایع آلوده کننده همچون کارخانه فولاد به جهت حفظ منابع طبیعی وجود ندارد.و این مسئله از دلایل دیگر شکل گیری منطقه آزاد تجاری در این استان می باشد.

وی از وجود بیش از 5000 مهندس کشاورزی بیکار در این استان خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده از اولویت های مهم مسئولین استان است که باید همه با هم در جهت دست یابی به همین مهم بسیج شوند.

استاندار اردبیل گفت: شهرک گلخانه ای روستای اسماعیل کندی به عنوان پنجمین طرح بزرگ، بعد از طرح هایی همچون راه آهن اردبیل- پارس اباد، نفت مغان, پایاب سد خدافرین و ایجاد منطقه ازاد تجاری است که به لطف خدا کلنگ زنی شروع به کار آن به زمین زده شد.

گفتنی است این شهرک که آیین کلنگ زنی آن ، به صورت سیستم  گلخانه ای مدرن خواهد بود و محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی و سایر محصولات گلخانه ای را تولید خواهد کرد.

 

 

 

ارسال نظرات