امام جمعه ابهر:

ایستادگی در برابر قدرت‌های شرق و غرب و حفاظت از کشور اولویت سپاه پاسداران است

امام‌جمعه ابهر گفت: ایستادگی در برابر قدرت‌های شرق و غرب و حفاظت از کشور اولویت سپاه پاسداران است.
کد خبر: ۸۵۱۱۵۱۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر با اشاره به اینکه یکی از سیره و سنت‌های پیامبر اکرم (ص) این بود که ابداً به طرف غیبت و دروغ نمی‌رفتند، اظهار داشت: زبان با آنکه از نعمت‌های بزرگ الهی است، اما می‌تواند از نقمت‌ها گردد و برای انسان دردسرساز باشد.

وی با اشاره به اینکه زبان، این عضو در ظاهر کوچک و در واقع بسیار بزرگ و با اهمیت بر کسی پوشیده نیست، گفت: این زبان است که در صورت نظارت و مراقبت و هدایت می‌تواند سعادت و خوشبختی فرد و خانواده‌ها و جامعه را تأمین و برای آنان صلح و صفا و آرامش و خوشی به ارمغان آورد.

خطیب جمعه ابهر تصریح کرد: اگر چنانچه دقت و توجه نشود و زبان آزاد و به حال خود رها باشد و تحت نظارت عقل و دین قرار نگیرد ممکن است زندگی را تباه و روابط انسان‌ها را تیره کند و برای همیشه به گرفتاری دنیا و عذاب آخرت بیفکند.

وی در ادامه به میلاد با سعادت امام محمدباقر (ع) و شهادت امام هادی (ع) اشاره کرد و افزود: آنچه فرهنگ مشترک اهل‌بیت (ع) بود، توصیه به حل گرفتاری‌های مردم بود.

رحیمی در ادامه با توصیه به مسئولان که در خدمت مردم باشید و در راستای تلاش به مردم خدمت و نسبت به گرفتاری‌های مردم حساس باشید، تصریح کرد: چرا کهمردم این انقلاب را به‌عنوان امانت در اختیار ما قرار داده‌اند.

امام‌جمعه ابهر افزود: در جامعه ممکن است به نام پلیس و به نام پزشک و یا به نام روحانی و حوزوی یا به نام مامور برق و گاز و مالیات کاری کنند و به دنبال کلاه‌برداری باشند. که باید همه حساس باشند و هر حرفی را قبول نکنند.

وی به دوم اردیبهشت‌ماه سال 1358 سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: این نهادهای مقدس ایستادگی در برابر قدرت‌های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار دادند تا عزت و افتخار حسینی را بیش از پیش نصیب ملت غیور ایران کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه این دو نهاد مقدس در جنگ تحمیلی برای همگان روشن شد، اظهار داشت: حمله ناجوانمردانه ارتش عراق به سرکردگی آمریکا و تحمیل جنگ از سوی رژیم بعث به جمهوری اسلامی صحنه جدیدی از امتحان الهی را پیش روی پاسداران و ارتشیان گشود و مسئولیت سنگین دفاع از مرزهای ایران اسلامی را بر دوش آنان نهاد.

وی تصریح کرد: جایگاه بلند و ارزشمند سپاه پاسداران و رشادت‌های بیشمار رزم‌آوران آن نهاد و صفای ارتشیان در طول هشت سال دفاع مقدس در قالب و صف نمی‌گنجد و تنها باید همان جمله معروف امام راحل را یادآور شد که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه ما با صدای رسا و بلند به آن‌هایی که چشم دیدن امنیت کشور ما را ندارند می‌گوییم امروز نیز سپاه و بسیج و ارتش مقتدرتر از دیروز حافظ انقلاب هستند، تأکید کرد: دیکتاتورهای جهان از صدام درس عبرت بگیرند.

وی با بیان اینکه ما به آل سعود توصیه می‌کنیم از گذشته صدام درس عبرت بگیرند، گفت: کار مهم نظامی و دفاع را به دست یک جوان خام 30 ساله ندهند و ما مطمئن هستیم این کارها نسنجیده و وحشی گرانه آل سعود شکست را در بر خواهد داشت.

ارسال نظرات