دواتگری :

شورای امنیت به جای حمایت از جنایات آل‌سعود قطعنامه‌ای برای مردم یمن صادر کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شورای امنیت با صدور قطعنامه به جنایت آل‌سعود علیه مردم یمن پایان دهد، گفت: وظیفه شورای امنیت برقراری صلح و امنیت در جهان است.
کد خبر: ۸۵۱۱۶۷۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به قطعنامه ظالمانه شورای امنیت درباره تجاوز نظامی آل‌سعود به یمن، اظهار داشت: وظیفه شورای امنیت سازمان ملل برقراری صلح و امنیت در جهان است.

وی افزود:‌ آل‌سعود علیه کشوری مستقل اقدام به تجاوز نظامی آشکار می‌کند اما متأسفانه شورای امنیت به جای محکوم کردن این رژیم متجاوز، یمن را محکوم می‌کند، ما از شورای امنیت انتظار داشتیم در مقابل این اقدام ظالمانه دولت آل‌سعود قطعنامه صادر و حملات متجاوزانه به یمن را متوقف کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر همین اساس یادآور شد: اتفاقاً آنچه که در قطعنامه شورای امنیت نادیده گرفته شده حقوق مردم مظلوم، زنان، کودکان و غیرنظامیان یمن است.

دواتگری همچنین تصریح کرد: بمباران‌های اخیر آل‌سعود در یمن کلاً مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها را در بر می‌گیرد و جنایت علیه کودکان از طرف سردمداران سعودی انجام می‌شود، لذا انتظار داریم جامعه جهانی در قبال این جنایت و کشتن کودکان و زنان سکوت اختیار نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شورای امنیت می‌خواهیم در مقابل این اقدام تجاوزکارانه به دور از فشارهای آمریکا سعی کند که نسبت به پایان دادن به حملات نظامی در یمن، برگزاری یک انتخابات قانونی و استقرار دولت قانونی در این کشور اقدام جدی به عمل آورد تا شاهد پایان این حملات ناجوانمردانه باشیم.

ارسال نظرات