آیت الله طبرسی:

تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس مغفول مانده است

آیت الله طبرسی با بیان این که همه دغدغه علما و روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع از مرزهای خاکی و عقیدتی کشورمان بود، افزود: علیرغم این نقش ارزشمند هنوز کمتر به تبیین آن جایگاه پرداخته شده و همچنان مغفول مانده است.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۹۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶



 

خبرگزاری بسیج مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار رییس کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به نقش ارزشمند و اثرگذار روحانیت در هشت سال دفاع مقدس گفت: متأسفانه علیرغم گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی هنوز یک مجموعه مدون و منظمی از تعداد شهدای روحانی و نقش آنها در جنگ از سوی نهادهای متولی تدوین نشده است.

 

 

 

وی با بیان این که همه دغدغه علما و روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع از مرزهای خاکی و عقیدتی کشورمان بود، افزود: علیرغم این نقش ارزشمند هنوز کمتر به تبیین آن جایگاه پرداخته شده و همچنان مغفول مانده است.

 

 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که تدوین برخی کتب از طریق مصاحبه در شأن جایگاه روحانیت نیست، ادامه داد: باید یک کار فاخر، جامع و تحلیلی از سوی نهادهای ذی ربط در خصوص نقش روحانیت در دفاع مقدس تدوین و ارائه شود.

 

 

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که نقش همه اقشار در هشت سال دفاع مقدس به خوبی روشن و مشخص شده است، افزود: علیرغم تقدیم هزاران شهید طلبه و روحانی در دفاع مقدس، متأسفانه هنوز کار فخر و در خور شأنی برای شهدای روحانی صورت نگرفته است.

 

 

 

وی با بیان این که تعداد شهدای روحانی در دفاع مقدس به نسبت جمعیت این قشر از دیگر اقشار شرکت کننده در دفاع مقدس بیشتر بوده است، گفت:  با وجود نقش روشن و اثرگذار روحانیت در دفاع مقدس، این قشر همچنان در حاشیه مانده است.

 

 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نهادهای متولی باید هر چه زودتر مجموعه ای جامع و ارزشمند از نقش روحانیت در دفاع مقدس را تدوین و منتشر کنند، تصریح کرد: جامعه امروز باید نسبت به نقش و فداکاری های روحانیت در دفاع مقدس کاملاً آشنا شود.

 

 

 

آیت الله طبرسی با بیان این که روحانیت هیچ گاه به دنبال جایگاه و مقام نبوده است، ادامه داد: حضور روحانیت در دفاع مقدس بر اساس تکلیف شرعی و وظیفه ای بود که بر عهده این قشر تأثیرگذار بود.

 

 

 

وی در ادامه بر ضرورت کیفی تر برگزار شدن یادواره ها و کنگره های شهدای روحانی در کشور تأکید کرد و گفت: مسؤولان این بخش باید تلاش کنند تا برنامه های مرتبط با شهدای روحانی در شأن و جایگاه مقام روحانیت شیعه باشد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که غربی ها امروز همه توان و سرمایه خود را در جهت ترویج فرهنگ منحرف و غلط خود به کار گرفتند، افزود: متأسفانه ما به راحتی از کنار فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی خود گذر می کنیم و نسبت به آن بی توجه هستیم.

 

 

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت هر جا که احساس تکلیف کرد با همه توان وارد شد از اسلام وانقلاب دفاع کرد، گفت: دفاع مقدس نیز جلوه ای از حضور و نقش آفرینی بی بدیل روحانیت در دفاع از اسلام وانقلاب بود./

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها