مزار شهدای سیران بند بانه توسط هنرمندان کردستانی عطر افشانی شد

کاروان هنری هنرمندان استان در مزار شهدای سیران بند شهرستان بانه حضور یافتند و با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۰۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه 26 فروردین 94 ، با همکاری حوزه هنری کردستان و بسیج هنرمندان کاروان هنری شامل 40 نفر از هنرمندان استان در رشته های مختلف به منظور حضور در مزار شهدای سیران بند بانه به این شهرستان اعزام شدند .به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، با بیان این موضوع گفت : به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان کردستان و در ادامه سلسله برنامه های هفته دفاع مقدس کاروانی متشکل از 40 هنرمند در رشته های مختلف هنری با همکاری وشمارکت بسیج هنرمندان و حوزه هنری انقلاب اسلامی به منظور تجدید عهد با شهدای انقلاب اسلامی به محل یادمان شهدای غریب سیران بند بانه اعزام شدند .

وی افزود: یادمان شهدای سیرانبند بانه در نقطه صفر مرزی ایران وعراق در شهرستان بانه قرار دارد که محل دفن 10 شهید گرانقدری است که به دست گروهک های ضد انقلاب در سالهای نخست انقلاب پس از 9 ماه اسارت در آن محل به شهادت رسیده اند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: شهدای گمنام سیرانبند بانه، نماد مقاومت مردم کردستان در برابر دشمنان می باشند و امنیت و آبادانی کردستان مرهون ایثارگری این شهداست.

وی افزود : تقدیم 823 شهید، 1260 جانباز و 93 آزاده از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برگ زرینی در تاریخ شهرستان بانه است و هنرمندان کردستان در ایام هفته هنر انقلاب به منظور تجلیل از جانفشانی این عزیزان و غبارروبی قبور معطر شهدای غریب سیران بند به این محل اعزام شده اند.

مرادی تصریح کرد: استان کردستان با داشتن 28 هزار کیلومتر وسعت دارای 2 هزار منطقه حماسی ایثار و شهادت است یعنی به ازای هر 14 کیلومتر خاک کردستان، یک نقطه حماسه وجود دارد.

وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در خصوص شهدای کردستان گفت : معظم له در سفر تاریخی سال 88 به کردستان فرمودند : شهيدان اين خطه مظلومانه‏ تر و غريبانه‏ تر به شهادت رسيدند و خانواده ‏هاى آنها صبر دشوارترى كردند.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در انتقال رشادت های صورت گرفته افزود : شهید آوینی و شهدای هنرمند با بهره مندی از ایمان ، اخلاق ، اندیشه و هنر والای خود در انتقال رشادت های رزمندگان به نسل های بعدی کاری جهادی نمودند و در این مسیر نیز به مقام والای شهادت نائل آمدند .

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام دولت وملت ، همدلی وهمزبانی و توانمندی هنری هنرمندان کردستان افزود : متولیان فرهنگ وهنر استان با تعامل و همگرایی و همدلی با همکاری هنرمندان کردستانی نیز امروز با زبان هنر مفاهیم والای انسانی و اسلامی را به تصویر می کشند و در هنر خود از سبک های هنری انقلاب اسلامی بهره مند می گردند.

وی حوزه هنری انقلاب اسلامی را نهادی تخصصی در شاخه های مختلف هنر وادبیات عنوان کرد و افزود: تبیین اندیشه ، تربیت نیرو و تولید محصول در کنار ترویج دستاوردهای هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و رساندن اثر بخش پیام اسلام ناب محمدی (ص) به امت اسلامی و پالایش و تعامل با نیروهای هنری وادبی وظیه اصلی فعالیتی خود می داند.

مرادی در ادامه افزود: هر تفکری که بخواهد ماندگار شود باید با زبان هنر بیان شود و امروز هنر انقلاب اسلامی تفکراین انقلاب را در تمامی جهان به منصه ظهور رسانده است .

وی تأکید نمود : هنر می تواند بسیاری از معضلات جامعه را اصلاح نماید و خرد هنرمندان با همراهی و همکاری متولیان استانی می تواند در فضایی که با عنوان دولت و ملت ، همدلی وهم زبانی نامگذاری گردیده در توسعه بیش از پیش استان گام های بلندی را بردارند .

ارسال نظرات