منطقه ویژه اقتصادی نمین حکم انبار منطقه آزاد تجاری را دارد.

فرماندار نمین تاکید دارد که منطقه ویژه اقتصادی حکم انبار منطقه آزاد تجاری این استان را دارد.
کد خبر: ۸۵۱۲۰۸۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ادبیل منطقه ویژه اقتصادی در شش هزار هکتار قرار است به عنوان یکی از کانون های تولید فعالیت خود را آغاز کند.

وی نزدیکی به دریای خزر، مرز کشورهای آسیای میانه و گمرک عنبران را مزیت های قابل توجه این منطقه عنوان کرد و گفت: در واقع بعد از تصویب قطعی منطقه آزاد تجاری این منطقه می تواند به عنوان انبار تولیدی منطقه آزاد فعالیت کند.

فرماندار نمین با بیان اینکه عمده فعالیت منطقه آزاد مبادلات تجاری برون مرزی و صادرات و واردات است، ادامه داد: در واقع می توان با فعال سازی منطقه ویژه اقتصادی محصول اولیه این مبادلات را تامین کرد.

جوادی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی به اسم نمین است اما متعلق به استان اردبیل است، اضافه کرد: پیش بینی می شود جهش قابل توجه در اقتصاد شهرستان نمین و استان اردبیل حادث شود.

وی افزود: با تصویب منطقه آزاد تجاری و آغاز به کار منطقه ویژه اقتصادی صادرات و واردات به صورت گسترده و با نرخ کمتر امکان پذیر خواهد شد.

به گفته فرماندار نمین دو هزار هکتار از منطقه ویژه اقتصادی آماده کلنگ زنی است و قرار است در آینده نزدیک توسط معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری کلنگ زنی شود.

جوادی با بیان اینکه زیر ساخت های لازم برای فعالیت این منطقه فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این منطقه تا حد قابل توجهی رونق اقتصادی شامل حال شهرستان نمین شود.

ارسال نظرات