اولین جلسه ستاد کنگره شهدای پیشمرگ کرد مسلمان در شهرستان کامیاران برگزار شد

رئیس ستاد کنگره پیشمرگان کرد مسلمان کامیاران در اولین جلسه ستاد کنگره شهدای پیشمرگ کرد مسلمان در کامیاران از دیدار با خانواده 121شهید پیشمرگ کرد مسلمان وتجلیل از مقام والای این شهیدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۲۱۱۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرماندار کامیاران در اولین جلسه ستاد کنگره شهدای پیشمرگ کرد مسلمان در شهرستان کامیاران که صبح امروز یکشنبه 30 فروردین در محل سالن جلسات فرمانداری برگزارشد ، گفت : ستاد شهرستانی از امروز تشکیل و با مشارکت وهمراهی دستگاهها وادارات فعالیت ها وبرنامه های مدنظر پیگیری واجرا خواهد شد.

کریم پیری با اشاره به نقش ویژه شهدای پیشمرگ کرد مسلمان در حفظ وحدت ویکپارچگی ملت ایران افزود : شهدای پیشمرگ کرد مسلمان با ایثارگری وفدا کردن جان خود سودای دشمنان را بر باد داده ومانع از تفرقه وجدایی بخشی از خاک ایران اسلامی شدند.

وی تاکید کرد : به منظور گرامیداشت یاد وخاطره این شهدای عزیزلازم است از تمام ظرفیت های شهرستان استفاده و شرایط حضور خانواده های شهدا در برنامه های درنظر گرفته شده را بخوبی فراهم کرد.

پیری تصریح کرد : با ایجاد فضایی فرهنگی وانتشار خاطرات شهدا ، ضرب سکه یاد بود ، نامگذاری معابر ومیادین به نام شهدای پیشمرگ کرد مسلمان ، تهیه تندیس والمان و دیدار با خانواده های شهدا وبرگزاری کنگره شهرستانی تلاش خواهد شد ضمن زنده نگه داتشن یادوخاطره شهدا از مقام شهدای پیشمرگ کرد مسلمان به خوبی تجلیل شود.

فرماندار کامیاران در خاتمه اظهار داشت : برنامه های مختلف دیگری در طول سال برگزار خواهد شد که برگزاری کنگره عظیم استانی با حضور شخصیت های مهم کشوری و مشارکت 121 خانواده شهید پیشمرگ کرد مسلمان کامیاران در این کنگره یکی از این برنامه ها است.

در ادامه این جلسه سرهنگ ساعدی جانشین فرمانده سپاه شهرستان گفت : ستاد کنگره شهدا با ابلاغ رسمی در سال 91 تشکیل ودر سال 92 بصورت برنامه ریزی شده در سپاه استان آغاز به کار کرده واولین جلسه استانی آن در فروردین ماه 94 به ریاست استاندار برگزار واصل برنامه های آن در سال 95 برگزار خواهد شد.

وی افزود : به منظور برگزاری برنامه ها 20 کمیته با مسئولیت های مختلف وبه ریاست مدیران ادارات تشکیل و تا پایان مراسم ها فعال خواهند بود.

سرهنگ ساعدی خاطرنشان کرد : در حالی که جای جای ایران اسلامی در حال برپایی جشن وسرور پیروزی انقلاب اسلامی بود گروهک های ضد انقلاب با خط دهی استکبار جهانی شیرینی این انقلاب را به کام مردم کرد مسلمان تلخ کرده وبا اقدامات خود باعث ایجاد ناامنی شدند که در این راستا جوانان رشیدی ازاستان های کردنشین دست به اسلحه برده ودر مقابله با ضد انقلاب ایثارگری وصف ناشدنی آفریدند.

وی اظهار داشت : شهدای پیشمرگ کرد مسلمان در نهایت مظلومیت توانستند استقلال ووحدت ایران اسلامی را حفظ وبا پیشقدم شدن در راه مبارزه با دشمنان شهدای مهاجر توانستند وارد صحنه شوند وامروز به یمن وجود این شهدا ما یکی از امن ترین استان های کشور را داریم.

ساعدی ازاجرای برنامه های مختلفی از قبیل : عطر افشانی مزارشهدا ، برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی ورزشی ، چاپ کتاب خاطرات ، پخش فیلم ، ساخت یادمان ، افتتاح طرح های مختلف به نام شهدای پیشمرگ کرد مسلمان و ساخت تابلوها و ... به عنوان فعالیت های در راستای برگزاری کنگره شهدای پیشمرگ کرد مسلمان یاد کرد واظهار امیدواری کرد با اجرای این برنامه ها بتوان جامعه را مملو از عطر ایثار وشهادت این عزیزان نماییم.


ارسال نظرات