سالروز حماسه دو سردار دریادل سپاه در خلیج فارس برگزار شد

سالروز حماسه دو سردار دریادل و دو قهرمان سپاه در خلیج فارس در سراسر نیروی دریایی سپاه گرامی داشته شد.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۳۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل خبرگزاری مهر، همزمان با فرا رسیدن سالروز خلق حماسه به یادماندنی قهرمانان دریادل سپاه اسلام، سرداران شهید اسدالله رییسی و اسحاق دارا در خلیج فارس، طی آیین های جداگانه ای در سراسر نیروی دریایی سپاه، یاد و خاطره این عزیزان گرامی داشته شد.  این مراسم در ستاد این نیرو در بندرعباس با حضور پرشور جمعی از همرزمان، فرماندهان و دلیر مردان نیروی دریایی سپاه، خانواده شهدا، حجت الاسلام والمسلمین صداقت مسئول نمایندگی ولی فقیه در ندسا و با سخنرانی جانشین فرماندهی ندسا برگزار شد.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در این مراسم، گفت: رشد و بالندگی اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی که انبیاء الهی و به دنبال آن خاتم انبیاء(ص) و ائمه هدی علیهم سلام الله پایه گذار آن بود به فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی گره خورده است.

 

وی افزود: دفاع از انقلاب اسلامی و تلاش در مسیر پیشبرد آن در صحنه ها و میدان های متعدد و در عین حال گوناگونی رقم می خورد که دفاع مقدس جلوه ای از آن بود و در صحنه دریایی نیز شاهد شکل گیری حماسه های بیادماندنی و مهمی بودیم.

سردار تنگسیر خاطر نشان کرد: ارتشیان و سپاهیان دلیر جبهه انقلاب اسلامی در طول حوادث و رخدادهای منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، اقدامات گوناگونی را در مواجهه با مخاطراتی که بیگانگان و متجاوزان ایجاد کردند، سازماندهی و اجرا کردند.

وی افزود: یکی از اقداماتی که به لحاظ کیفیت و ابعاد شکل گیری در هیبت یک حماسه تجلی پیدا کرد، تقابل مستقیم و رویارویی ناوگان دریایی بیگانگان در خلیج فارس با قایق های تندرو سپاه بود.

جانشین نیروی دریایی سپاه با برشمردن ابعاد گوناگون حماسه ۲۹ فروردین حافظان خلیج فارس، اظهار داشت: این رخداد در شرایطی حادث شد که هیمنه ای خیالی از قدرت آمریکا در اذهان ملت های منطقه شکل گرفته بود و با حماسه دریادلانی همچون شهید مهدوی، دارا و رییسی، هیمنه پوشالی دشمن در هم شکسته شد.

وی افزود: آمریکایی ها در خلیج فارس به نحو کاملا مشهودی سعی کردند تا در به صورتی عینی تر در نقش حامی و پشتیبان رژیم صدام ظاهر شوند تا به این ترتیب معادله جنگ را به نفع صدام تغییر دهند که حماسه سازانی همچون ناوگروه شهید مهدوی و عزیزانی همچون دارا و رییسی، محاسبات دشمن را به هم ریختند و ابهت خیالی آمریکا را در نزد ملت های منطقه و جهان، متلاشی کردند.

سردار تنگسیری گفت: در پی اشغال و به آتش کشیدن سکوهای نفتی سلمان، نصر و مبارک توسط یگان های دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس، شاهد شکل گیری حماسه ناوچه جوشن ارتش و به دنبال آن حضور حماسی یگانی از نیروی دریایی سپاه در تقابل با نیروهای آمریکایی در ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ بودیم.

وی افزود: در جریان این حماسه، شهیدان اسحاق دارا و اسدالله رییسی دلاورانه در برابر تعرض نیروهایی از ناوگان دریایی آمریکا ایستادگی کردند و پس از ساقط کردن یک فروند از بالگردهای پیشرفته آنان، در شرایط نابرابر مورد هدف رزم ناو و بالگردهای آمریکایی قرار گرفته و به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت دست پیدا کردند که ما در چنین روزی یاد و خاطره باشکوه این دلاورمردان را پاس می داریم و با راه و آرمان آنها، عهد و پیمانی دوباره می بندیم.

در ادامه مراسمی که در ستاد نیروی دریایی سپاه به همین مناسبت برگزار شد، از خانواده شهیدان دارا و رییسی و فرزندان آنان که در برنامه شرکت داشتند، با اهدای هدایایی تقدیر صورت گرفت.

گفتنی است نظیر چنین آیین و مراسمی در سراسر مناطق و رده های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد و طی آن ویژه برنامه های مختلفی به مرحله اجرا درآمد.

ارسال نظرات