علیرغم رتبه 4 کشور در استفاده از فضای سایبری؛

یزد در جرایم سایبری رتبه 20 کشور را دارا است

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: استان یزد از لحاظ استفاده کاربران از فضای سایبری در رتبه 4 کشوری و جرایم سایبری رتبه 20 کشور را داراست.
کد خبر: ۸۵۱۲۹۶۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، دادستان عمومی و انقلاب یزد با تأکید بر ریشه یابی علت مراجعه مردم خصوصاً جوانان به شبکه ها و فضای سایبری گفت:  باید تدابیر و راهکارهای اساسی برای پرکردن اوقات فراغت مردم  و به ویژه جوانان ارائه گردد.

جمال قضاوتی در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خاطر نشان کرد: اخوتها و صمیمتها در جامعه کم رنگ شده و به جای آن مردم به فضاهای مجازی گرایش پیدا کرده اند و استفاده نامناسب از این فضا نیز زمینه بروز برخی جرایم در جامعه را فراهم آورده است.

وی بر ارائه راهکارهای اساسی در پیشگیری از این جرائم در جامعه تاکید وتصریح نمود: باید با فرهنگ سازی و تولید محتوای مناسب و خوب مردم را به سمت و سوی استفاده مناسب از این فضاها سوق داد.

قضاوتی همچنین خاطر نشان کرد : تنها سیاست مقابله و برخورد کارایی لازم را ندارد و باید با سیاستهای مناسب از این تکنولوژی ایجاد شده به نفع جامعه و به ضرر دشمنان ملت و نظام استفاده نمود.

در ادامه این نشست جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد نیز با بیان اینکه استان یزد از لحاظ استفاده کاربران از فضای سایبری  در رتبه 4 کشوری و جرایم سایبری  رتبه 20 کشور را داراست افزود: ارتکاب جرم در فضای سایبری  به سهولت انجام می گیرد که باید با آموزش های مناسب در این زمینه به جامعه آگاهی داد.

وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته حدود 81 درصد جرایم حوزه سایبری در استان یزد مالی بوده و 13 درصد نیز اخلاقی بوده است.

 احمدی در خاتمه افزود: سه درصد جرایم سایبری  استان یزد به قصد انتقام و ما بقی نیز مربوط به سایر جرائم بوده است.


ارسال نظرات