مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل گفت:

۱۱ وقف جدید در اردبیل ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل گفت: به دلیل تأثیرگذاری فوق‌العاده امامزاده‌ها در مسایل فرهنگی‏، اعتماد مردم به اداره کل اوقاف و امور خیریه افزایش یافته و در همین راستا ۱۱ مورد وقف جدید در ماه گذشته در اردبیل به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۶۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل روز گذشته، 31 فروردین‌ماه در امامزاده صالح(ع) اظهار کرد: امامزادگان منشأ و مبدأ محور فرهنگی جامعه هستند و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف در امامزاده‌ها و احیای موقوفات از نتایج فرهنگ ترویج وقف محسوب می‌شود.
وی افزود: از جمله فعالیت‌های بسیار مهم سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محتوا در بقاع امام‌زادگان و نیز ترویج فرهنگ وقف در جامعه بوده که مربوط به مسائل احیای موقوفات است.
قیامی از افزایش چشمگیر زائران امامزاده ها در این استان خبر داد و گفت: اگرچه آمار دقیقی از زائران بقاع متبرکه در دست نیست اما افزایش نذورات و حضور پر شور در مراسمات موید این مطلب است که زائران بقاع متبرکه استان اردبیل افزایش چشمگیری داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه و نقش خطیر رسانه‌ها در این زمینه قابل تحسین است و رسانه‌ها مأموریت خود را دراین حوزه انجام داده‌اند و همراه با راهبری سیاست‌های اوقاف و امور خیریه در ترویج و نهادینه کردن این امر نیک تلاش و جدیت داشتند.
این مسول اضافه کرد: چنانچه ترویج فرهنگ ناب تشیع و فرهنگ حسنه وقف وظیفه ذاتی ماست، راهنمایی و شناساندن امامزاده‌ها به جوانان و سوق آنها به سمت بقاع متبرکه، برگزاری مراسم و برنامه‌های فرهنگی دراین اماکن مقدس نیز می‌تواند جزء اعتقادات فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه محسوب شود.

ارسال نظرات