رئیس کمیسیون عمران شورای شهر:

هزینه احداث پل قدس را کاهش دادیم

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اردبیل گفت: ما با تغییر نقشه احداث پل قدس توانستیم تا در عملیات اجرایی آن صرفه‌جویی خوبی را در تأمین اعتبارات شاهد باشیم.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۸۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا سلیمانی عصر امروز در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با نقشه قدیم ما برای احداث پل قدس به 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم و به دلیل آن که پیمانکار انتخاب ولی کار شروع نشده بود در مرحله طراحی توانستیم مهندسی ارزش انجام دهیم.

وی مدیریت هزینه را همزمان با حفظ کیفیت حرف اساسی و اقدام جدی در عملیاتی کردن این پل اعلام کرد و گفت: نباید عده‌ای فکر کنند که ما از کیفیت کار کاسته‌ایم و یا پل دستخوش تغییرات و تزلزل می‌شود در حالی که چنین شایعاتی صحت ندارد و مردم نباید آن را باور کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اردبیل افزود: نقشه و مسیر تغییر یافته این طرح جدید متناسب با بافت ترافیکی اردبیل می‌تواند تا 20 سال مشکل ترافیکی را در این منطقه حل کند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نقشه قدیم علاوه بر اینکه هزینه‌اش سنگین بوده گره‌ای هم از ترافیک در این مسیر نمی‌گشود.

وی با اذعان به اینکه شهر اردبیل شهر توسعه نیافته‌ای است و بنده حاضر هستم به صورت علمی و آماری این مسئله را اثبات کنم، بیان کرد: کسانی که مدعی هستند این شهر توسعه یافته و در گذشته برای این شهر کار ویژه‌ای انجام شده، سخت در اشتباه‌اند.

سلیمانی علت اصلی این توسعه‌نیافتگی را ریشه در سیاست‌زدگی و فرهنگ‌زدگی اعلام کرد و ادامه داد: تا به امروز ما به یک فرهنگ ثابت دست نیافتیم که ملاک اصلی برای توسعه‌یافتگی یک شهر باید پذیرش مسئولیت اجتماعی و نظم و انضباط باشد.

وی گفت: تا زمانی که هر صنف و هر فرد در پذیرش مسئولیت اجتماعی کوتاهی کند شهر همچنان در این موقعیت قرار می‌گیرد در حالی که مسئولیت اجتماعی یک مقوله جدی و جدیدی است که همه باید آن را باور کنیم.

سلیمانی اضافه کرد: ما آرام آرام به این باور رسیده‌ایم که در فضای کنونی نمی‌شود کار خاصی انجام داد به ویژه اینکه مشکلات را از نزدیک لمس کردیم و برایمان مشهود هم شده که باید مشکلات را به دقت شناسایی و نسبت به حل آن گام‌های جدی برداشت.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: ما برای ساختن یک شهر بزرگ به یک دل بزرگ نیاز داریم و این شهر بدون در نظر گرفتن علم و مدیریت اداره می‌شود و ما با مشکل مدیریتی روبه‌رو هستیم به طوریکه برخی کوته‌بینی‌ها و بی‌انصافی‌ها نیز قابل مشاهده است.

ارسال نظرات