معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

سپاه مهمترین نهاد برای پیشبرد اهداف جبهه فرهنگی است

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به فراوانی جمعیت تحت پوشش خود اعم از بسیج و سپاه و با توجه به تعصب، تعهد و دلسوزی و خیرخواهی که برای نظام دارد می تواند بیشترین نقش را در پیشبرد اهداف جبهه فرهنگی داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۱۳۱۹۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

سرهنگ فریدون رهبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، ضمن تبریک بمناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است که برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در هر عرصه ای که احساس کرده خطری انقلاب را تهدید می کند حضور فعال داشته تصریح کرد: در عرصه های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با شکل گیری بسیج که بدنه جدایی ناپذیر سپاه است، گره های کور را باز کرده و تهدیدات دشمن را خنثی نموده است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان بهره گیری از نیروهای انقلابی، تربیت نیروی منبطق با اهداف انقلاب اسلامی و منویات امام راحل و تامین تشکیلات و سیستمی مانند سپاه صدر اسلام با روحیات مربوطه را از اهداف تشکیل سپاه عنوان کرد.

سرهنگ رهبر با بیان اینکه برابر قانون اساسی وظیفه اصلی سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: توجه به حفظ روحیات فرهنگی و معارف الهی و انقلابی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و هیچ نهادی بهتر از سپاه با آن عجین نشده است لذا می تواند جهت پیشبرد آن موفقتر باشد، چرا که غنای فرهنگی اسلامی و مذهبی ما مرهون خون شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ تحمیلی است که سپاه از اولین فدائیان آن است.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به فراوانی جمعیت تحت پوشش خود اعم از بسیج و سپاه و با توجه به تعصب، تعهد و دلسوزی و خیرخواهی که برای نظام دارد می تواند بیشترین نقش را در پیشبرد اهداف جبهه فرهنگی داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه سپاه یکی از نهادهایی است که بیشترین دغدغه و برنامه ریزی ها را برای تحقق اهداف شعار سال دارد گفت: سپاه در سال جاری همانند سال های گذشته با استفاده از برگزاری جلسات بصیرت افزایی و روشنگری، گردهمایی های سیاسی برای عامه مردم و توده های بسیج از ابتدا سال وارد صحنه شده و ایفای نقش می کند.

سرهنگ رهبر با اشاره به این جمله تاریخی حضرت امام (ره) که فرمودند "اگر سپاه نبود کشور هم نبود" خاطرنشان کرد: این نحوه بیان امام (ره) برگرفته از اعتماد واثق آن بزرگوار نسبت به سپاه بود چون امام(ره) از نزدیک ایثار و از جان گذشتگی های و اخلاص حضور در میدان پاسداران را مشاهده نمودند تا جایی که فرمودند "ای کاش من هم یک پاسدار بودم"، بنابراین بر ما لازم است تا در گذر زمان این تعبیر و مدال افتخار را حفظ نماییم و این جایگاه معنوی را به بهای اندک نفروشیم و همیشه استحقاق آن را داشته باشیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پاسدار حقیقی عملا از هرگونه ذلت و خواری در برابر دشمن می‌پرهیزد، گفت: امروز پاسداران انقلاب اسلامی با الگوگیری از ائمه معصومین و اطلاعت از دستورات مقام معظم رهبری از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی ایران، پاسداری کنند.

ارسال نظرات