مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خبر داد

آمادگی 270 مسجد برای اعتکاف مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از اعلام آمادگی 270 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۲۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

 

 

 


 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان ، با بیان اینکه اعتکاف توفیق بزرگی است که خداوند به بندگان محبوب خود عنایت کرده تا در خلوت سهروزه با او به راز و نیاز و مناجات بپردازند، به حضور 70 درصدی جوانان و نوجوانان سال گذشته در مراسم اعتکاف مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مراسم اعتکاف قبل از امتحانات دانش‌آموزان بوده، پیش‌بینی ما این است شاهد حضور پررنگ این قشر از افراد جامعه باشیم.

 

وی درباره آثار و فواید اعتکاف افزود: اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد و انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خدای خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا جدا می‌سازد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر اھﻤﯿﺖ اﻋﺘﮑﺎف در ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻓﺮھﻨﮓﺳﺎزی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﺒﺎدی در ﺑﯿﻦ اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ‌ویژه جوانان، اضافه کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ تاﮐﯿﺪات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رھﺒﺮی ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ با اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی، زﻣﯿﻨﻪ ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮانان برای بصیرت‌افزایی در این ایام ﻓﺮاھﻢ شود.

 

این مسئول با اشاره به اعلام آمادگی 270 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در مازندران، بیان کرد: همچنین 210 مسجد استان درحال انجام ثبت‌نام معتکفان هستند.

 

شکریان با بیان اینکه در ایام اعتکاف اعزام 500 مبلغ و مبلغه را به روستاها و شهرهای استان در دستور کار داریم، ادامه داد: در طول ماه رجب دو هزار روحانی به روستاها و شهرهای مازندران اعزام می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: جمع‌آوری خاطرات معتکفان یکی از اقداماتی است که به مدت سه سال در مازندران انجام شده که امسال دو هزار جلد کتاب خاطرات معتکفان سال گذشته، در میان معتکفان امسال توزیع می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری مسابقه عکس میان معتکفان مازندران خبر داد و گفت: این مسابقه با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری مازندران برگزار می‌شود و به برندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

 

این مسئول در پایان ضمن دعوت از همدلی و همزبانی مسئولان در امر اعتکاف برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی، گفت: ایام اعتکاف بهترین اوقات برای رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها