پاکسازی منطقه جنگلی فندقلو همزمان با روز جهانی زمین پاک

منطقه جنگلی، تفریحی و گردشگری فندقلوی شهرستان نمین همزمان با روز جهانی زمین پاک از زباله ها پاکسازی شد.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۳۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، فاضل عبدی مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نمین در این آیین گفت: امسال شعار جهانی روز زمین پاک ، حفاظت از آب و خاک نام گرفته است.

او با بیان اینکه اول تا ششم اردبهشت ماه در کشور ما به نام هفته زمین پاک شناخته می شود افزود: برنامه های این هفته و همچنین سال جاری در ایران با محوریت تولید زباله کمتر با مسوولیت متمرکز مردم ، تصفیه فاضلاب با مسوولیت متمرکز دولت و مشارکت جدی دولت و مردم در حفاظت از آب و خاک زمین پاک عملیاتی خواهد شد.

فرماندار نمین هم در این مراسم گفت: شهرستان نمین در گلوگاه ورودی استان از طرف استان گیلان قرار گرفته و یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان به حساب می آید .

او اظهار کرد: همین مساله سبب شده متاسفانه در فصول گردشگری ما انباشته شدن زباله های فراوانی را در مناطق گردگری این شهرستان شاهد باشیم.

سید مهدی جوادی اضافه کرد: در جلساتی که به بهانه روز زمین طی چند روز گذشته در شهرستان نمین برگزار شد، تصمیمات خوبی برای مقابله با این امر اتخاذ شد.

وی افزایش تعداد باکس های زباله موجود در سایت گردشگری منطقه فندقلو و تعبیه تعداد زیادی باکس های دیگر به منظور فرهنگسازی در راستای جمع آوری اصولی زباله در سایر مسیرهای گردشگری شهرستان از جمله در مسیر روستای آرپاتپه تا تله کابین حیران و دهانه تونل تا حاشیه شهر نمین را از اهم مصوبات این جلسات برشمرد.

جوادی گفت: با تعبیه این باکس ها شهرداری نمین موظف خواهد شد نسبت به جمع آوری و انتقال زباله های آن به نقاط خارج از شهر و پیگیری جدی از آلودگی محیط از این طریق اقدام کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش عظیمی از مناطق گردشگری این شهرستان در منطقه ویلکیج و بخش آبی بیگلوی نمین واقع شده و در آن منطقه نیز با معضل رها سازی زباله در دامن طبیعت از سوی گردشگران مواجه هستیم ، دیروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان از آن منطقه نیز بازدید و در مورد جلوگیری از آلودگی طبیعت تصمیم گیری شد.

فرماندار نمین بیان کرد: در این بازدید مقرر شد بحث متولی گری و نگهداری مناطق گردشگری آبی بیگلو به شهرداری این شهر واگذار شود تا شهرداری نسبت به جلوگیری از آلودگی آن مناطق و جمع آوری زباله های ریخته شده در دامن طبیعت منطقه به صورت مستمر اقدام کند.

47سال پیش در سال 1967 میلادی مصادف با 1347 هجری شمسی با پیشنهاد فردی به نام جان مک مونل در همایشی در سازمان یونسکو 22 آوریل مصادف دوم اردبیهشت ماه به نام روز جهانی زمین پاک نامگذاری شد.

ارسال نظرات