رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان:

لزوم بهره گیری از هنربرای بیان بازگویی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

از ابزار هنر برای بازکویی خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کشور و ملت شریف ایران استفاده بشود
کد خبر: ۸۵۱۳۴۵۳
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل عصر دیروز در گرامیداشت روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع هنرمندان بسیجی در اردبیل اظهار کرد: پاسداران مدافع و نگهبان ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمتگزار واقعی مردم و پشتیبان رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه اصلی مردم و رهبری انقلاب در زمان شکل‌گیری و ایجاد انقلاب اسلامی، تغییر در نظام ارزشی و فرهنگی متفاوت بود یعنی با پیروزی انقلاب اسلامی یک فرهنگ اصیل اسلامی جای یک فرهنگ وابسته به جهان غرب را می‌گرفت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: به همین جهت حضرت امام (ره) از همان روزهای اول پیروزی تعبیرشان از نهضت و انقلاب، انقلاب فرهنگی و ارزشی بود که با این تعبیر و نگرش حضرت امام (ره) تحول عظیمی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و حکومتی به وجود می‌آمد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیام خود را در تحکیم مبانی اسلامی عنوان می‌کرد و مردم خواستار حاکمیت ارزش‌ها و قوانین اسلامی در تمام عرصه و زمینه‌ها بودند، افزود: طبیعی بود که در چنین روندی باید خیلی از ساختارها با این تفکر هماهنگ می‌شد و زمینه تشکیل حکومت اسلامی، اقتصاد اسلامی، فرهنگ اسلامی و... فراهم می‌شد که با رأی 98.2 درصدی مردم به جمهوری اسلامی، تکلیف نظام و حکومت انقلاب مشخص شد که بر پایه‌های جمهوری اسلامی است.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اما عرصه‌های دیگر نیز نیازمند تغییر و تحول بود که یکی از این عرصه‌ها، عرصه فرهنگی بود که تغییر و تحول در آن نسبت به سایر عرصه مشکل‌تر بود و نیاز به عزم ملی و همگانی داشت.

وی اضافه کرد: حضرت امام (ره) برای تغییر اساسی در این زمینه در دوم اردیبهشت سال 59 انقلاب فرهنگی را اعلام کرد تا سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای بهبود اوضاع فرهنگی کشور شکل بگیرد.

دشتی در مورد تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سپاه به عنوان نهاد بر آمده از جوشش و شور و ایمان و عشق برترین جوان‌های انقلاب اسلامی از ارکان و ستون‌های محکم نظام جمهوری اسلامی است که در اقتدار داخلی و بین‌المللی تکیه‌گاه قابل اعتماد و نفوذناپذیر رهبری و ملت ایران است.

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی شکل گرفت و با حضور مقتدرانه در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان انقلاب ایستاد و در مقاطع مختلف قلب امام را شاهد کرد و در حوادث مختلف بعد از رحلت امام (ره) به عنوان سربازان امین و دلسوز در کنار مقام معظم رهبری به نحوه احسن مأموریت خود را انجام دادند و توانستند اعتماد مردم را به خود جلب کنند.

دشتی خداترسی، تقوا، معنویت، متعهد، معتقد به مبانی اسلامی، آماده جهاد بودن، حضور در صحنه انقلاب اسلامی، اخلاص، استقامت و ایستادگی، شجاعت و شهادت‌طلبی، خدمتگزاری مردم و در خدمت نظام و انقلاب بودن را از ویژگی‌های ممتاز پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: پیروی از ولایت و رهبری امت اسلامی پاسداران را به یک نیروی نظامی و فرهنگی بی‌نظیر در خاورمیانه تبدیل کرده و امنیت و آسایش را برای مسلمانان جهان به ارمغان آورده است.


ارسال نظرات