امام جمعه سرعین:

آموزش ،بهداشت ودرمان وتربیت بدنی باید رایگان باشد

اما م جمعه سرعین گفت:قانون اساسي در تأمين رايگان برخي از نيازهاي اساسي مردم نظير آموزش‌ و اشتغال، بهداشت و درمان و تربیت بدنی ناظر به اصولي است كه ...
کد خبر: ۸۵۱۳۷۷۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،امام جمعه سرعین در خطبه های این هفته نماز جمعه سرعین  از مسئولین که زحمات و دوری از شهر های خود را متحمل شده اند قدردانی نمود وگفت:  شورای شهر و شهرداری سرعین برای روشن شدن اموراتی که تا به این جا انجام شده است با مردم این شهر جلساتی را برگزار کنند.

حجت الا سلام اصغری اظهار داشت:قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در تأمين رايگان برخي از نيازهاي اساسي مردم نظير آموزش‌ و اشتغال، بهداشت و درمان ناظر به اصولي است كه اجراي دقيق اصول مورد نظر به تأمين رايگان يا واگذاري عادلانه نيازهاي اساسي مردم منجر خواهد شد.

 وی با اشاره به هفته بهداشت افزود:بر اين اساس اصول مورد اشاره از قانون اساسي دولت موظف به  تأمين نيازهاي اساسي مردم مانند تأمين سلامت، بهداشت و درمان رايگان، ... در تمام سطوح بوده و وزیر بهداشت کنونی تا حدودی به این وظایف عمل کرده است.

حجت الاسلام اصغری  بیان داشت: طبق قانون  اساسی دولت موظف است که برای همه ایرانیان از آغاز دوره دبستان تا پایان دوره دبیرستان امکان تحصیل رایگان را فراهم کند ولی در این مورد مغفول مانده است و مدارس غیر انتفاعی در حال رشد هستند.

امام جمعه سرعین گفت: دولت موظف است برای آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح، همه امکانات خود را به کار برد؛ وظیفه‌ای که تاکنون به کلی محقق نشده و هنوز راه درازی برای انجام دقیقی و کامل آن باقی است.

وی با با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشت سرعین گفت:مسئولین بهداشت باید در این مورد جهادی عمل کنند و مردم نیز با به کسانی که تخلف انجام می دهند از جمله هتلدرانی که فاضلاب  های خود را به جوب های روانه می کنند برخورد های مسالمت امیزی داشته باشند.

حجت الاسلام اصغری گفت: بسیاری از مسئولین در 9 دی 93از این شهر خارج شده وبودند  و فرمانده سپاه ناحیه سرعین در مورد احیای این روز تلاش های فروانی انجام داد که مثمر ثمر هم نشست و مردم سرعین شاهد حماسه باشکوه در آن روز بودند.

 

ارسال نظرات