خبرهای داغ:
باوجود زحمات اعضای این شورا، به‌طورکلی عملکرد این نهاد باگذشت 1.5 سال از عمر تصدی اعضای آن به‌عنوان نمایندگان مردم قابل‌قبول نبوده و به مسائل حاشیه‌ای بیشتر از خدمت‌رسانی‌شان به مردم پرداخته‌اند.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۸۹
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون با گرامی‌داشت نهم اردیبهشت‌ماه سالروز شوراهای اسلامی و هفته شهر و شهروندی در سخنانی اظهار داشت: شوراهای اسلامی ازجمله یکی از ظرفیت‌ها و امتیازهای مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی بوده که مردم امور مربوطه به شهر و بخش و روستاها را به نمایندگان خود سپرده‌اند.

وی گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید با همدلی و هماهنگی با مسئولان به وظایف اصلی خود که همان ارائه خدمت به مردم است بپردازند و از هرگونه پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، سیاسی و دسته‌بندی‌های جناحی پرهیز کنند.

امام‌جمعه کازرون ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری شوراها باید به وظایف قانونی، گزینش و نظارت بر عملکرد شهرداران، توجه به مختصات شهر، خالص کردن نیت در راستای خدمت به مردم، فرهنگ‌سازی، ایجاد تفاهم و همدلی، تسهیل کار مردم و استفاده از روش‌های علمی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خرسند عملکرد شوراهای اسلامی شهر کازرون را رضایت‌بخش ندانست و تصریح کرد: باوجود زحمات اعضای این شورا، به‌طورکلی عملکرد این نهاد باگذشت 1.5 سال از عمر تصدی اعضای آن به‌عنوان نمایندگان مردم قابل‌قبول نبوده و به مسائل حاشیه‌ای بیشتر از خدمت‌رسانی‌شان به مردم پرداخته‌اند.

وی بابیان اینکه امسال که به‌نام «همدلی و هم‌زبانی» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده بنا ندارم گلایه و انتقادها را در نخستین بار در تریبون نماز جمعه مطرح کنم و سعی دارم مسائل را با تذکر و نصیحت حل‌وفصل کنم.

امام‌جمعه کازرون وضعیت شهرداری کازرون در مسائل مالی را بسیار اسفبار و غیرقابل‌قبول توصیف کرد و افزود: توسعه شهری در این شهر متوقف‌شده و حقوق کارگران پنج تا شش ماه پرداخت‌ نشده و شهرداری در بدهی بسیار غوطه‌ور شده است.

خرسند از اعضای شورای اسلامی شهر کازرون خواست به‌دوراز مسائل حاشیه‌ای و تنگ‌نظری به وظایف اصلی خود بپردازند و تدبیری را برای وضعیت نابسامان شهری و شهرداری این شهر بیندیشند.

وی ادامه داد: دور از انصاف است شهر کازرون که قدمتی 100 ساله بلدیه را یدک می‌کشد به وضعیت ناب‌سامان و غیرقابل ‌قبول دچار شود.

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: افراد متمکن و ثروتمند در این شهر فراوان است که باید اعضای شورای اسلامی شهر تلاش کند در سایه اتحاد و همدلی فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کنند و به‌دوراز تنگ‌نظری به استقبال آنان بروند.

خرسند به پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست مفتضحانه تفنگ‌داران آمریکایی در صحرای طبس اشاره کرد و اذعان داشت: تفنگ‌داران آمریکایی در سال 59 با بالگرد و هواپیماهای غول‌پیکر به‌طور مجهز و آماده با هدف آزادسازی گروگان‌های خود وارد صحرای طبس شدند که مدد اللهی تمام آنان را زمین‌گیر کرد.

وی تصریح کرد: این شکست باعث شد که کارتر در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد.

امام‌جمعه کازرون حادثه صحرای طبس را پیروزی بزرگ برای نظام مقدس اسلامی با کمک و مدد اللهی عنوان کرد و گفت: باید از این وقایع درس عبرت بگیریم و به وظایف خودمان عمل کنیم و بصیرت لازم را داشته باشیم.

خرسند با گرامی‌داشت هفته نظام سلامت، اجرای طرح نظام سلامت توسط دولت یازدهم را یکی از طرح‌های موفق و خوب این دولت برشمرد و افزود: این دولت به یکی از دغدغه‌های مهم سلامت مردم که همان تأمین هزینه‌های درمانی توسط بیماران بود پایان داد که جای تقدیر دارد.

وی، تأمین دارو و بیمه شدن مردم نقاط مختلف کشور، تأمین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها، دسترسی به اقلام دارویی در بیمارستان‌ها، حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم و ایجاد کلینیک‌های ویژه برای بیماران و تشویق زایمان‌های طبیعی را ازجمله اقدامات مهم و موفق طرح نظام سلامت دولت یازدهم برشمرد.

امام‌جمعه کازرون در پایان گفت: اجرای طرح نظام سلامت در شهر کازرون در بحث ساماندهی بیمارستان و مبلمان و زیبایی آن توجه شده و امیدواریم تا نیمه سال جاری طبق قول‌هایی که داده‌شده شاهد راه‌اندازی بیمارستان امام علی(ع) کازرون باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها