اختصاصی ارس تبار

ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان همچنان بلاتکلیف!

موضوع ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان همچنان در هاله ای از ابهام قرارگرفته و مردم منتظر تحقق وعده نماینده مجلس هستند.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۲۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،بخش تاریخی اصلاندوز مغان در قسمت جنوب غربی شهرستان پارس آباد در استان اردبیل واقع شده است که، از شمال به رود ارس و مرز ایران و کشورجمهوری آذربایجان،از جنوب به شهرستان بیله سوار و گرمی،از شرق به بخش مرکزی شهرستان پارس آباد  و بخش اسلام آباد و از غرب به شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی محدود است.

این بخش 580کیلومترمربع مساحت دارد و تعداد 128 روستا و قشلاق را در خود جای داده و در کنار رود پرآب ارس قرار گرفته است.

براساس سرشماری سال1385، 5220خانوار و 27418نفرجمعیت داشته است .در این سرشماری از کل جمعیت این بخش 13910نفر مردو13508نفر زن بوده اند.که براساس پیش بینی جمعیت احتمالی بخش هم اکنون به بیش از 30 هزار نفر می رسد.

موقعیت جغرافیایی بخش برای شهرستان شدن بسیار مطلوب و مهم است چرا که به لحاظ وجود پتانسیل های مستعد کشاورزی و دامی برای رونق فعالیت اقتصادی کشور و استان اردبیل دارای اهمیت خواهد بود.

این گزارش بخاطر حساسیت موضوع به قلم خبرنگار ارس تبار که دغدغه مردم اصلاندوز و روستاهای تابعه نیز بوده نوشته شده است که امیدواریم با این گزارش وضعیت بلاتکلیفی تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان به گوش مسئولان بخصوص نماینده شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار درمجلس شورای اسلامی برسد.

با عنايت به اينكه مهمترين ملاك برای ارتقا واحدهای تقسيمات كشوری جمعيت است اما بخش هایی بودند که جمعیت کمتر از بخش اصلاندوز داشتند به شهرستان تبدیل شده اند اما اصلاندوز با جمعیت فراوان نسبت به این بخشها همچنان بصورت بخش ماندگار شده و مساله ارتقای آن به شهرستان نافرجام مانده است.

رفع تمام مشکلات اقتصادی ،حل مشکلات بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهها و تداوم پروژه ها بستگی به شهرستان شدن اصلاندوز است و باعث می شود که ردیف بودجه جداگانه برای این بخش اختصاص یابد.

به طور كلی شهرستان در سطوح تقسيمات سياسی از شخصيت ويژه‌ای برخوردار است و به لحاظ اداری و سازمانی، ارگان‌های متعددتری را در خود جای می دهد كه دسترسی و برخورداری مناسبتری را در اين زمينه فراهم می آورد و معمولا غالب برنامه‌ريزی ها به تفكيك شهرستان صورت می پذيرد.

نمایندگان ادوار گذشته وعده شهرستان شدن اصلاندوز را برای خود ملاک انتخاب از سوی مردم قرار داده بودند و کاندیداهای مجلس دهم نیز به تبع آن موضوع شهرستان شدن اصلاندوز را برای رسیدن به صندلی سبز بهارستان به مردم بازگو خواهند کرد اما مردم به این وعده وعیدهای بی مورد نباید توجه کنند.چون تحقق وعده باید عملی باشد نه زبانی.

حجت الاسلام حبیب برومند نماينده شهرستان های پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي در 16 آذرماه سال گذشته خبرداده بود که با پيگيری های انجام شده در طول دو سال گذشته، پيشنهاد ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان پس از طی مراحل كارشناسی در وزارت كشور و اخذ نظر مساعد شخص وزير به هيات دولت ارائه شده و انشا الله در صورت تصويب در هيات دولت، نهايی خواهد شد.

خلاصه توقع شهرستان از سوی نماینده مجلس نهم ایجاد شده است و تحقق آن یک امر ضروری و مهم است که باید با جدیت پیگیری شود.

حال مردم مرزنشین اصلاندوز و مسئولان بخش منتظر تحقق این وعده نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی بوده و برای آن لحظه شماری می کنند که امیدواریم امسال شاهد ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان باشیم و از این بلاتکلیفی چندساله رهایی یابیم.انشالله

نویسنده این گزارش قصد تخریب هیچ مسئول یا نماینده ای را نداشته فقط موضوع گزارش به دغدغه های اقشار مختلف مردم مرزنشین اصلاندوز تاکید دارد که بصورت خلاصه وار به آن اشاره شد.

 

ارسال نظرات