اسماعیل جلیلی در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

لزوم ایجاد محدودیت واردات کالاهای لوکس

نماینده مردم مسجد سلیمان گفت: دولت باید برای ایجاد محدودیت واردات کالاهای لوکس برنامه ریزی کند، متاسفانه در حالی بخش زیادی از منابع برای خرید کالای خارجی صرف می شود که آن کالاها ما به ازای داخلی دارند و این بی توجهی و کم محبتی به تولید ملی و داخلی است.
کد خبر: ۸۵۱۴۵۹۶
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه وارد کننده کالاهای لوکس بخش خصوصی است گفت: آنان بر اساس شرایط بازار و درخواست متقاضیان خود اقدام به واردات کالاهای لوکس از جمله خودروهای لوکس می نمایند، هرچند با توجه به شرایطی که در کشور به لحاظ تامین منابع ارزی داریم حتما باید محدودیت هایی در واردات کالاهای لوکس اعمال شود تا هم از تولید داخل حمایت شود و هم از منابع ارزی که به سختی به دست می آید در جهت توسعه صنعت یک کشور دیگر و ایجاد اشتغال برای آنان هزینه نشود.

وی ادامه داد: دولت باید برای ایجاد محدودیت واردات کالاهای لوکس برنامه ریزی کند، در حال حاضر شرایط اقتصادی داخلی نیاز به حمایت دارد، متاسفانه در حالی بخش زیادی از منابع برای خرید کالای خارجی صرف می شود که آن کالاها ما به ازای داخلی دارند و این بی توجهی و کم محبتی به تولید ملی و داخلی است.

نماینده مردم مسجد سلیمان با اشاره به سیاست های ابلاغی پیرامون اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بستگی به تولید ملی دارد، انتظار می رود دولت با همین رویکرد واردات را بر اساس اولویت و نیاز کشور قرار دهد، حقیقتا باید در این شرایط بازار داخلی، تحریم ها و رکود اقتصادی، تدابیری اندیشیده شود تا منابع صرف خرید کالاهای داخلی شود.

جلیلی افزود: ممکن است زمانی دوران رونق و اشباع بازار باشد، بازار کاملا گسترده شود و امکان بهره گیری از تنوع های گوناگون در حوزه محصولات شرکت های متفاوت وجود داشته باشد آن زمان است که می توانیم  بر اساس ایجاد رقابت این واردات را انجام دهیم اما فعلا شرایط به هیچ عنوان برای ورود کالاهای لوکس مهیا نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن مجوز این واردات را امضا می کند اظهار داشت: حتما باید در این ارگان مدیریت های لازم در زمینه اولویت بندی واردات صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس وقتی قانون حمایت از تولید را مبنا قرار می دهد که تلاش ها برای افزایش حمایت، ارائه تسهیلات و بخشودگی به سمت تولید داخلی است ولی بحث مدیریت واردات و مجموعه تعرفه ها، همچنین نیاز کالا در کشور و بر اساس شرایط، مسوولیتی است که وزارت صنعت و معدن به عنوان متولی در اختیار دارد و یک مسوولیت درون سازمانی است.

جلیلی در خاتمه اذعان کرد: ضرورت ورود مجلس در این زمینه برای تصویب قوانین مشخص است و در حال حاضر باید در حوزه اجرا این تلاش ها صورت گیرد البته تذکرات زیادی از مجلس به وزارتخانه داده شده است تا در شرایط سخت فعلی بیشتر تاکید و تمرکز خود را بر حمایت از تولید داخل قرار دهد.

ارسال نظرات