در نخستین جلسه کرسی نظریه‌پردازی فعالیت‌های قرآن کریم مطرح شد:

ضرورت بررسی شیوه‌های نوین آموزش عمومی قرآن کریم

نخستین نشست از سلسله نشست‌های کرسی‌های نظریه‌پردازی فعالیت‌های قرآنی کشور در سال ۹۴ با عنوان بررسی روش‌های نوین آموزش قرآن کریم با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه به همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۱۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین نشست تخصصی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از سلسله نشست‌های کرسی‌های نظریه‌پردازی فعالیت‌های قرآنی کشور در سال 94 با عنوان بررسی روش‌های نوین آموزش قرآن کریم با حضور استاد سید مهدی سیف، استاد قرائت قرآن کریم، ‌ استاد حبیب الله عزیزی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مدیرعامل موسسه آیات هدایت قم، استاد سیدرضا نباتی، کار‌شناس آموزش قرآن کریم و مولف کتب آموزش قرآن مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه و مجتبی منتظری کار‌شناس حوزه آموزش قرآن کریم ساعت 16-18 امروز سه شنبه 8 اردیبهشت در محل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد.

در این نشست، بر ضرورت برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی حوزه فعالیت‌های قرآنی در دو حوزه کلی نظریه‌پردازی و تولید محتوای مورد نیاز حوزه قرآنی و همچنین نقد و بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف قرآنی تاکید شد.

با گذشت 35 سال از انقلاب، هنوز نتوانستیم آموزش صحیح قرآن را در کشور نهادینه کنیم

سید مهدی سیف در این نشست گفت: باید‌ برنامه‌های موسسات در خصوص روش‌های نوین آموزش قرآن، گرداوری، تدوین و جمع آوری شده و آرشیوی از برنامه ‌های موسسات، ویژه روش‌های آموزشی آن‌ها ایجاد شود.

در ادامه حبیب الله عزیزی با اشاره به نقاط ضعف موجود در حوزه آموزش عمومی قرآن کریم، ‌ نقصان اصلی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را مربوط به حوزه مدیریت این فعالیت‌ها دانست.

وی افزود: مدیریت آموزش فعالیت‌های قرآنی سالیان سال است که به آموزش و پرورش واگذار شده، بنابراین محور اصلی آموزش قرآن کریم در کشور وزرات آموزش و پرورش است که نقد فراوانی به عملکرد این وزرات خانه در حوزه آموزش قرآن وارد است.

عزیزی خاطر نشان کرد: متاسفانه پس از انقلاب با وجود ادعاهای فراوان، نتوانستیم آموزش صحیح قرآن کریم را در کشور نهادینه کنیم و به همین علت وضعیت نامطلوبی را در سطح عموم در حوزه قرآن شاهدیم.

طرح‌ها و شیوه‌های آموزش قرآن کریم همه نهاد‌ها و موسسات گرداوری و پالایش شود

در ادامه سید مهدی سیف با بیان اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت باید از ظرفیت وجود موسسات قرآنی مردمی، بهره گیرد، تصریح کرد: باید جهت ایجاد روش‌های نوین آموزشی زمینه سازی مناسبی در اتحادیه صورت گیرد و افراد بتوانند طرح‌های خود را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: باید‌ برنامه‌های موسسات در خصوص روش‌های نوین آموزش قرآن، گرداوری، تدوین و جمع آوری شده و آرشیوی از برنامه ‌های موسسات، ویژه روش‌های آموزشی آن‌ها ایجاد شود.

این استاد قرائت قرآن کریم وضعیت سنجی برنامه‌ها و روش‌های نوین آموزش قرآن کریم را ضروری دانست و گفت: ‌ وضعیت فعلی روش‌های نوین آموزشی در کشور نیز باید بررسی و پالایش شود.

در ادامه این نشست اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به عنوان دبیرخانه طرح‌ و برنامه‌های نوین آموزشی موسسات انتخاب و معرفی شد.

همچنین در این جلسه فراخوان دریافت طرح و برنامه موسسات نیز مطرح شد که اطلاعات تکمیلی دریافت طرح و برنامه‌ها متعاقبا اعلام می‌گردد.

جلسه دوم سلسله نشست‌های نظریه‌پردازی فعالیت‌های قرآن کریم، سه شنبه هفته آینده و با موضوع شیوه‌های نوین آموزش قرآن کریم و با حضور کار‌شناسان و فعالان قرآنی در محل اتحادیه برگزار می‌‌شود.

ارسال نظرات