جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای امدادرسانی در حوادث ازآمادگی کامل برخوردار است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای امدادرسانی در حوادث ازآمادگی کامل برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۷۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی آذرنژاد، معاون امور عمرانی استانداری اردبیل، در بازدید از معاونت امداد و نجات هلال احمر اردبیل از مطلوب بودن امکانات و آمادگی کامل جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در حوادث خبر داد وگفت: این نهاد مجموعه ای خوب تدارک دیده که در صورت حوادث طبیعی و غیر طبیعی می تواند با آمادگی بالایی در خدمت هموطنان باشد.

وی با اشاره به اینکه انبار نگهداری اقلام مصرفی و غذایی هلال احمر دارای اقلام زیستی مورد نیاز است، تصریح کرد: اقلام ذخیره شده در مورد اسکان و تغذیه هم از نظر بسته بندی و هم از نظر کفایت استاندارد لازم را دارد.

درادامه بهرام غیبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این بازدید افزود: معاونت امداد و نجات به صورت شبانه روزی در محل اداره حضور دارند تا در کمترین زمان ممکن اقدام به امداد رسانی کنند.

وی افزود: هر شب چهار نفر در محل معاونت امداد و نجات حضور دارند که دو نفر از آنها کشیک بوده و دو نفر دیگر در مرکز کنترل هستند.

وی به ذخیره اقلام زیستی و تغذیه اضطراری در انبار هلال احمر اشاره کرد و گفت: اقلام زیستی هلال احمر به اندازه دو درصد جمعیت شهرستان ها و در قالب 22 اقلام ذخیره و انبار شده است.

غیبی با بیان این که این انبارها و ذخیره ها در شهرستان ها هم وجود دارد،خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان های استان جز شهرستان های سرعین و کوثر انبار ذخیره اقلام وجود دارد که برای شهرستان سرعین به دلیل همجواری با اردبیل و برای شهرستان کوثر به دلیل همجواری با خلخال نگرانی خاصی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با تعامل با اداره کل پایانه های استان به عنوان اولین استان کشور از امکانات مانیتورینگ آنها برای کنترل ، رصد و امداد رسانی حادثه دیدگان بهره مند شده ایم و این الگو هم اکنون در کشور با تاسی از اردبیل اجرا می شود.

ارسال نظرات