آیت‌الله العظمی نوری همدانی از تاخیر چهارساعته هواپبیما،از سه هزار استقبال کننده یزدی عذر خواهی کرد.

طبق برنامه های قبلی قرار بود پرواز آیت الله العظمی نوری همدانی ساعت 19:00 در فرودگاه شهید صدوقی یزد به زمین بنشیند اما باز هم تاخیر، تاخیر و تاخیر در پروازها بود که باعث شد...
کد خبر: ۸۵۱۵۰۹۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، طبق برنامه های قبلی قرار بود پرواز آیت الله العظمی نوری همدانی ساعت 19:00 در فرودگاه شهید صدوقی یزد به زمین بنشیند.

اما زمانی که ساعت از 19:00 گذشت حجت الاسلام محمد شمس مدیرکل حوزه های علمیه یزد در جمع مسئولین و خبرنگاران حضور یافت و اعلام کرد که به علت تاخیر در پرواز ها، هواپیمای آیت الله العظمی نوری همدانی ساعت 9:30 از فرودگاه تهران بلند خواهد شد و محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی که هم اکنون در تهران هستند در فرودگاه با  آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار کرده اند و به نقل از آیت الله نوری گفته اند که «از مردم استان یزد به دلیل این تاخیرعذرخواهی کنید و برای اینکه مردم معطل نشوند به مردم اعلام کنید به خانه باز گردند و ان شاء الله در مراسماتی که در استان یزد با مردم دارم با آن ها دیدار خواهم کرد.»

شمس ادامه داد: به دلیل این درخواست آیت الله العظمی نوری همدانی، به 3 هزار نفر از مردم دارالعباده یزد که با حضور جلوی فرودگاه یزد به استقبال این مرجع شیعه آمده بودند گفتیم تا به خانه باز گردند و مراتب عذرخواهی آیت الله را به خاطر این تاخیر به مردم اعلام نمودیم. 

در ادامه با پخش اذان در فرودگاه یزد مسئولین استان یزد در محوطه داخل فرودگاه یزد با امام جماعت آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد و مردم جلوی درب ورودی فرودگاه به اقامه نماز پرداختند.

استاندار یزد نیز در حدود ساعت 8:30 بود که برای استقبال از آیت الله العظمی نوری همدانی به فرودگاه یزد آمد.

شام که نیز قرار بود در بیت آیت الله ناصری با حضور آیت الله همدانی سرو شود به دلیل این تاخیر بعد از نماز مغرب و عشاء بین مسئولین توزیع شد.

از نکات قابل تامل که انگار در تمام پروازهای استان یزد و کشور به یک رویه نادرست تبدیل شده است اینکه، پرواز آیت الله نوری همدانی ساعت 18:00 با شرکت هواپیمایی نفت ایران بود که قرار بود ساعت 19:00 در فرودگاه یزد به زمین بنشیند اما با بیش از 4 ساعت تاخیر یعنی ساعت 23:34 دقیقه به زمین نشست اما پرواز دکتر جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس که  با شرکت هواپیمایی آسمان بود به موقع به زمین نشست.


گفتنی است اکثر مسئولین استان یزد در مراسم استقبال حضور داشتند از جمله آیت الله ناصری امام جمعه یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد، طالبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دیگر مسئولین استانداری، حجت الاسلام محمد شمس مدیرکل حوزه ای علمیه یزد، حجت الاسلام سید کاظم مدرسی، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر یزد، سردار ایرج کاکاوند، ابراهیمی مدیر کل بنیاد شهید یزد، اکثر اعضای شورای شهر یزد، پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای یزد، ائمه جمعه شهرستان های یزد از جمله امام جمعه اردکان، امام جمعه مهریز، امام جمعه بافق، امام جمعه اشکذر و...

 

روایت تصویری از ورود آیت الله العظمی نوری همدانی به یزد را اینجا ببینید

 

 

برنامه  آیت الله العظمی نوری همدانی در استان یزد

پنجشنبه دهم اردیبهشت ماه دیدار با فرهیختگان و اندیشمندان حوزوی استان یزد است که از ساعت 9 صبح درتالار تربیت معلم یزد آغاز خواهد شد.

در این برنامه علاوه بر سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی، آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام مدرسی از اعضای شورای حوزه علمیه یزد سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این مراسم تعدادی از طلاب حوزه علمیه یزد به دست آیت الله العظمی نوری همدانی ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.
معظم له عصر روز جمعه دیداری با عموم مردم در امامزاده سید جعفر محمد(ع) به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء خواهند داشت.
عصر روز شنبه و همزمان با میلا پر و خیر برکت امام علی(ع) بنا به درخواست و دعوت مردم بافق ایشان سفری را به این شهر خواهند داشت و بعد از اقامه نمازمغرب و عشاء در امامزاده عبدالله(ع) با مردم این شهر سخن خواهند گفت.
این مرجع تقلید در ادامه سفر خود به استان صبح یکشنبه با خانواده شهدا، ایثارگران و فرماندهان نظامی در حسینیه ثارالله یزد دیدار و گفت وگو خواهند کرد.
این مرجع تقلید در آخرین روز سفر خود به استان یزد و در روز دوشنبه دیداری با دانشگاهیان، فرهنگیان و دیگر اقشار فرهیخته استان خواهند داشت و عصر این روز هم یزد را به سوی شهر مقدس قم ترک می کنند.
 گفتنی است بنا بر درخواست آیت الله ناصری نماینده  ولی فقیه و امام جمعه استان، استاندار؛ نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه بخش مرکزی یزد، استان دارالعباده نهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری میزبان «حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی» مرجع عالیقدر جهان تشیع خواهد بود.

ارسال نظرات