نماینده مردم بروجرد در مجلس:

بیانیه لوزان ریخت دیدن ندارد/جامعه واکنش مثبتی نسبت به مذاکرات نداشته است

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: بیانیه لوزان لخت لخت است و ریخت دیدن ندارد.
کد خبر: ۸۵۱۵۱۵۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، بهرام بیرانوند در سومین یادواره شهدای هسته ای که با عنوان «مذاکرات هسته ای، شهدای هسته ای» توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: اینکه می گویند جزئیات مذاکرات لوزان محرمانه است اینگونه نیست و اگر آنها را بیان ننمی کنند به این دلیل است که این بیانیه لخت لخت است و ریخت دیدن ندارد.

وی با بیان اینکه در این مذاکرات چیزهایی را داده ایم و در مقابل چیزهایی نسیه ای را گرفته ایم افزود: دکتر عباسی رئیس سابق سازمان انرژی هسته ای می گفت که به روحانی گفتم چون غربی ها از من بدشان می آید سر من با 5+1 معامله کن و بگو عباسی را به شرطی برمی دارم که تحریم های بانک مرکزی را بردارند اما روحانی قبول نکرد که نکرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: در ژنو اجازه دادند که تا پنج درصد غنی سازی کنیم اما در لوزان زیر آن زدند و غنی سازی را به 3.5 درصد تقلیل دادند.

بیرانوند با بیان اینکه جامعه نسبت به مذاکرات واکنش مثبتی نداشته است تصریح کرد: جامعه نسبت به این مذاکرات دچار ابهام است به همین دلیل زمانی که خواستند مردم را به بهانه بیانیه لوزان به جشن و شادمانی دعوت کنند نتوانستند.

وی اضافه کرد: با این توافقی که شده از هر مستعمره ای مستعمره تر خواهیم شد؛ چرا که باید هم پروتکل الحاقی را  بپذیریم و هم از طرفی تمام مراکز نظامی صرف گزارش یک ضد انقلاب باید تحت نظارت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این توافق لخت لخت است و اصلا روی دیدن ندارد افزود: این توافق حکایت پادشاهی است که عشق لباس بود؛ از این رو با پیشنهاد دو کلاهبردار به این خیال که لباسی از جنس طلا و نقره برای او بسازند که تنها انسان های خوش ذات آن را می بینند برای دوخت این لباس کلی طلا و نقره در اختیار آنها قرار داد؛ اما وقتی که پادشاه به خیال خودش با آن لباس بین مردم رفت بچه ای که روی درخت نشته بود گفت که پادشاه لخت لخت است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به اینکه اگر وادار به پذیرش قراردادهای گلستان و ترکمنچای شدیم به این علت بود که ما  در جنگ ها شکست خورده بودیم گفت: ما به عنوان قدرت برتر منطقه دست بالای مذاکرات هستیم؛ بنابراین نباید قراردادی به مانند گلستان و ترکمنچای را بپذیریم.

وی با بیان اینکه اگر از دولت نخواهیم جزئیات مذاکرات را منتشر کند این مذاکرات نیز به سرنوشت مذاکرات بهزاد نبوی در الجزایر که به دنبال آن متحمل خسارت های میلیاردی شدیم می شود تصریح کرد: مشروح مذاکرات بهزاد نبوی در الجزایر تا الان نیز محرمانه باقی مانده و حتی نتیجه دو بار تحقیق و تفحص مجلس نیز از این مذاکرات مهر محرمانه خورده اند و با این حال اگر از دولت مطالبه نکیم مذاکرات هسته ای هم به این سرنوشت دچار می شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با تاکید بر اینکه قرار نیست که ما با کشوری که قصد جانمان را کرده است مدارا کنیم بلکه می خواهیم در مقابل آنها بایستیم گفت: آمریکا ناراحت است که چرا ما تاسیسات هسته ای را در جایی مثل فردو ساخته ایم به همین دلیل میلیاردها دلار هزینه کرده اند تا بمبی را مخصوص نابودی فردو بسازند.

بیرانوند بیان کرد: اتفاق بدی که در جریان این مذاکرات افتاده این است که کسانی که در خصوص نتایج مذاکرات گزارش می دهند با مردم صادق نیستند.

وی تصریح کرد: ما نگران این هستیم که مذاکره کننده ها دشمن را دشمن ندانند.

ارسال نظرات