استاندار اردبیل:

مشارکت‌ مفاخر اردبیل در توسعه فرهنگی استان افزایش یابد

استاندار اردبیل گفت:‌ جلب مشارکت‌ شخصیت‌های فرهنگی استان اردبیل زمینه‌ساز توسعه حوزه فرهنگ در اردبیل می‌شود که باید در این راستا تلاش و جدیت شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۰۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،مجید خدابخش استاندار اردبیل،در دیدار با متولیان خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل اظهار داشت: بخش فرهنگ در جامعه نقش و تاثیر بسزایی دارد که در این زمینه مدیریت این بخش بسیار حائز اهمیت بوده که انتظار می‌رود اعضای خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی گفت: تشکیل این سازمان مردم‌نهاد در استان و فعالیت این مجموعه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های راهبردی در این حوزه شود که امیدواریم با توجه به وجود پیشینه غنی فرهنگی در منطقه کارهای مهم در این حوزه را به شکل منطقی و اصولی انجام داده و پیشگام توسعه فرهنگی در استان باشند.

استاندار اردبیل افزود:‌ مقوله فرهنگ موضوع بسیار مهم و حساسی بوده که نیازمند هدفگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های منطقی و درست بوده که در این زمینه انتظار می‌رود متولیان این امر در استان با توجه به حساسیت این مسئله در این زمینه و برای اعتلای این بخش تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

خدابخش دستیابی به توفیقات فاخر و هدفگذاری‌ها و اهداف مورد نظر در این حوزه را نیازمند همدلی مستمر دولت و ملت دانست و تصریح کرد:‌ امسال با توجه به شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری انتظار می‌رود که در این زمینه و ایجاد مشارکت و همدلی بیشتر دولت و ملت کارهای اساسی انجام شده و این امر زمینه‌ساز توسعه فرهنگی در استان شود.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از جلب مشارکت و مساعدت فکری شخصیت‌های فرهنگی در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی استان نظیر خانه فرهنگ و هنر اردبیل بیان کرد:‌ نماینده ولی فقیه در استان و علمای دینی از جمله این شخصیت‌های فرهنگی فاخر و نعمات فرهنگی موجود در استان اردبیل به شمار می‌روند که باید از وجود این افراد برای اعتلای فرهنگی استفاده کرد.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل و عضو خانه فرهنگ و هنر استان نیز با ارائه گزارشی از نحوه شکل‌گیری و تهیه اساسنامه این سازمان مردم‌نهاد اظهار کرد:‌ این مجموعه می‌تواند در برگزاری برنامه‌های مناسبتی استان اردبیل همچون مراسم روز اردبیل مشارکتی فراگیر داشته باشد.

کریم حاجی‌زاده بیان کرد:‌ باید از این ظرفیت و توان خانه فرهنگ و هنر استان اردبیل در زمینه اعتلای فرهنگ در استان گام برداشت و در این زمینه شاهد اجرایی شدن کارها و برنامه‌های فرهنگی عظیم در استان بود که این امر نیازمند همدلی و مشارکت بیشتر مسئولان است.

 

ارسال نظرات