خطیب جمعه ابرکوه:

راز مقدس بودن نهاد ارزشی، نظامی و انقلابی سپاه و بسیج، دینی بودن آن است/ مصرف کالای داخلی یعنی ارزش دادن به تلاش کارگران

حجت الاسلام حسینی: هویت نهاد بسیج و سپاه اسلامیت آن است مردم نسبت به سپاه وبسیج تقدیس دارند و راز مقدس بودن این نهاد ارزشی نظامی و انقلابی، دینی بودن آن است و صبغه دینی سپاه و بسیج هم محصول تلاش ارزشمند عقیدتی سپاه است که حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه این مجموعه را در قبال ضد ارزشها واکسینه می کند.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۹۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه،  امام جمعه ابرکوه در بخش اول خطبه های خود به بحث نبوت اشاره کرد و افزود: معرفت و شناخت نسبت به نبی و رسول همچون معرفت توحیدی بر ما واجب است این معرفت عموما از ناحیه حضرت حق است که باید خداخود و پیامبر ان خود را به ما معرفی کند و بر ما تکلیف است که با ارشادات خداوندی معرفت یابی کنیم و به پیامبران الهی که از جانب خدا معین شده اند به اعتقاد و باور برسیم.

حسینی گفت:پیامبران الهی آمدند تا عقول بشر را شکوفا کنند و در مسیر زندگی به بشریت حیات عقلانی بخشند تا انسانها بتواند با خرد ورزی راه را از چاه تشخیص دهند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دوم خطبه های خود ضمن اشاره به روز جهانی کارگر و تبریک آن گفت:  رسیدن به استقلال اقتصادی کشور، محصول کار و تلاش کارگر است و کار و تولید اساس اقتصاد و قشر کارگر ستون اصلی در بدنه تولید می باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: مولفه استقلال اقتصادی هم تولید ملی است، پس سعی بر افزایش با کیفیت تولید ملی و از بین بردن روحیه مصرف گرایی و رونق بخشی به بازار بیگانه داشته باشیم. مردم خوب ما بدانند که مصرف کالای داخلی یعنی ارزش گزاردن و کمک کردن به تلاش کارگران کشور .

حسینی گفت: کارگران و کارفرمایان در کشور سعی کنند کیفیت کالا را بهبود بخشند و رغبت خرید را در مردم بیشتر نمایند.
خطیب جمعه ابرکوه با تبریک روز معلم عنوان کرد: معلمان قدردان منزلت معنوی و مسئولیت شغلی خود باشند. زیرا روشنگر راه زندگی و چراغ دل برای نسل آینده ساز کشور هستند و این بزرگترین ارزش قابل تصور در حیات انسان است که میتواند نقشی پررنگ تر از خانواده برای دانش آموزان داشته باشد.


حسینی خطاب به فرهنگیان و معلمین متذکر شد: سعی کنیم متاثر از وسوسه ها نشویم و پشت پرده حرف و حدیث های ابهام انگیز مانند تحصن و شائبه های مادی را ببینیم وگرنه عموم و قاطبه قشر معلم با بصیرت هستند.
وی ادامه داد: فردا شنبه 13رجب سالروز میلاد عدالت و معیار انسانیت و قطب ارزش اسدالله الغالب علی بن ابی طالب (ع) است. حضرت علی (ع) شخصیت اعلایی که مظهر جمیع اسماء و صفات الهی است که در این عالم ظهور و بروز یافته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: باید عملا تمسک به ولایت علوی داشته باشیم تا زمینه توفیق برای خود و جامعه را فراهم کنیم. تمسک به ولایت یعنی تبعیت از فرامین امام و عمل به خط مشی و سیره فعلی و قولی و پیاده کردن اهداف و عدالت آن حضرت.
حسینی تصریح کرد: نمونه های ولایت پذیری یعنی ایجاد جامعه علوی، مردم داری، پذیرش الگوی سیاسی و حکومتی، سبک زندگی، پرهیز از دنیا زدگی و تجمل گرایی، همدلی و هم زبانی با مردم، سخت گیری در اجرای قانون الهی، رعایت حق الناس و حقوق شهروندی، ساده زیستی و هم سطحی با زندگی مردم است.

امام جمعه ابرکوه به روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج اشاره کرد و افزود: هویت نهاد بسیج و سپاه اسلامیت آن است مردم نسبت به سپاه وبسیج تقدیس دارند و راز مقدس بودن این نهاد ارزشی نظامی و انقلابی ، دینی بودن آن است و صبغه دینی سپاه و بسیج هم محصول تلاش ارزشمند عقیدتی سپاه است . حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه این مجموعه را در قبال ضد ارزشها واکسینه میکند و تلاش عزیزان قابل  تحسین و تقدیر است.

امام جمعه در آستانه شروع آغاز ایام البیض و روزهای معنویت بخش اعتکاف گفت: اعتکاف یعنی ایجاد محدودیت برای خود و بست نشستن در مسجد و عبادتی که جنبه ریاضت به نفس دارد .
وی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب همین احیاء سنت اعتکاف است. معتکفین باید در معاشرت، سلوک زندگی، گفتار و رفتار، معاشرت ها و امورات مختلف اخلاقی و عملی تمرین خود مراقبتی کنند و تحت وسوسه های شیطان و غفلت زائی او قرار نگیرند.

وی در پایان سالروز وفات حضرت زینب را تسلیت گفت و این بانوی مکرمه را جلوه دلبستگی به امامت و ولایت و مبارزه با اشقیاء دیو صفت بنی امیه و ثبت کننده ماندگارترین درس و رسالت وپیام قیام کربلا در تاریخ توصیف نمود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار