با اعتباری بیش از 164 میلیارد تومان،

هزار و 375 کارگاه تولیدی در گیلان افتتاح شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان گفت: در سال گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی هزار و 375 کارگاه تولیدی با مبلغ 164 میلیارد و 780 میلیون تومان در سطح استان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۴۹۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴

یونس تجربه‌کار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به درپیش بودن 17 اردیبشهت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار کرد: سازمان بسيج سازندگی در سال 1379براساس تدابير مقام معظم رهبری با هدف هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان  در عرصه‌های سازندگی و مردم یاری و خدمت رسانی، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و کمک به توسعه سازندگی و رفع محرومیت در کشور به ویژه در روستاها و مناطق محروم تشکیل شد.

وی کوتاه‌مدت بودن طرح‌ها را از ویژگی‌های پروژه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: بسیج سازندگی همانند یک دستگاه اجرایی عمل می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج در دوران دفاع مقدس کارنامه عملی خود را به خوبی به نمایش گذاشت تصریح کرد: امروز نیز بسیج در تمامی صحنه‌های دفاع از انقلاب و پشتیبانی از حریم ولایت پیشتاز و پیشگام است.

تجربه‌کار با اشاره به اینکه جوانان جهادگر با شعور و شوق و با هدف رفع محرومیت‌زدایی در این اردوها حضور می‌یابند افزود: دانشجویان با بالاترین مقاطع تحصیلی و بدون هیچ چشم‌داشتی در این اردوها حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: در 20 بهمن سال 86 قانون در مجلس تصویب شد که بسیج سازندگی می‌تواند با تمام دستگاه‌ها تفاهم‌نامه داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج سازندگی در انجام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی از توانمندی‌های سایر اقشار استفاده می‌نماید گفت: بسیج سازندگی در حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی (رنگ‌آمیزی و نقاشی مدارس و مساجد)، بسیج دانشجویی (در قالب اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی)، بسیج جامعه پزشکی (برپایی بیمارستان‌های صحرایی، ویزیت رایگان)، بسیج مهندسین و کشاورزی (کشت و پرورش گیاهان دارویی، طرح‌های پرورش زنبورعسل، دام، طیور، پرورش قارچ و صنایع تبدیلی) مشارکت فعال دارد.

تجربه‌کار با بیان اینکه بسیج سازندگی در سال گذشته با حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی هزار و 375 کارگاه تولیدی با مبلغ 164 میلیارد و 780 میلیون تومان در سطح استان افتتاح شد گفت: پرورش قارچ، زنبورعسل، احداث گلخانه، پرورش مرغ بومی، پرورش شتر مرغ، اردک، پرورش ماکیان،.... از اهم فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال 93 است.

وی یادآور شد: در راستای افتتاح هزار و 375 کارگاه تولیدی برای بیش از 4 هزار و 800 نفر اشتغال ایجاد شد.

تجربه‌کار در پایان خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی سال 93، 860 نفر در غالب 52 گروه جهادی به روستاهای استان اعزام شدند.

ارسال نظرات