به میزبانی ساری

کنگره بین‎المللی علامه حائری مازندرانی برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه منطقه سه دانشگاه آزاد از برگزاری کنگره بین المللی علامه آیت الله حائری مازندرانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۴۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

 


 


خبرگزاری بسیج مازندران، حسین شاهورانی، از برگزاری کنگره بین المللی علامه حائری مازندرانی در ساری خبر داد.

 

وی افزود: یکی از مسائل و مشکلات مهم روز جامعه مسئله افراط و تفریط بوده که باید یکی از اهداف ما مصون نگه داشتن دانشگاه از این افراط و تفریط‌ها باشد.

 

مسئول دبیرخانه منطقه سه دانشگاه آزاد ادامه داد: در مقابل این موضوع مسئله تعقل، تدبر و اندیشه بوده و در دانشگاه انتظار داریم برنامه در جهت رشد تعقل تدبر و تفکر باشد و برنامه‌هایی که انجام می‌گیرد باید در این راستا باشد.

 

شاهورانی مسئله دیگر و مهم در جامعه را قانون‌گریزی و عدم قانون‌پذیری عنوان داشت و افزود:  آنچه که جامعه را حفظ نگه می‍‌دارد قانونگرایی افراد جامعه بوده که باید در دانشگاه آموزش به قانون پذیری و احترام به قانون مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی در قانون اساسی، متجلی است گفت: فعالیت آموزشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها باید به‌گونه ای باشد که دانشجویان قانون پذیر و متعهد تربیت شوند.

 

مسئول دبیرخانه منطقه سه دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه باید محل اظهار نظر و تبادل افکار باشد، افزود: کرسی‌های آزاداندیشی که مقام معظم رهبری چندین سال قبل مطرح کرده، راهی جهت طرح ایده ها و افکار دانشجویان بوده که بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی باید در این جهت باشد.

 

شاهورانی ملاک درجه‌بندی انسان‌ها را صفات ولایی و خدایی عنوان کرد و گفت:  امر به معروف و نهی از منکر شرط ولایت است و ولایت وسلیه ای برای درجه بندی انسانها که مسئولان فرهنگی باید به این موضوع دقت داشته باشند.

 

وی یکی از ویژگی‌های  مازندران را وجود علما و بزرگان علمی و دینی عنوان کرد و گفت: برخی از این علما ناشناخته مانده نظیر مرحوم آیت الله علامه حائری مازندرانی که یکی از علمای بزرگ دینی بوده و بیش از 500 جلد تالیف دارد که گنجینه ارزشمندی بوده و در آینده نزدیک با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، نخستین کنگره بین اللمللی علامه حائری مازندرانی در این واحد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها