نمایند مردم دورود و ازنا در مجلس:

مجلس بودجه وزارت آموزش و پرورش را امسال به 25 هزار میلیارد تومان افزایش داد

نمایند مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: مجلس بودجه وزارت آموزش و پرورش را در سال 94 به 25 هزار میلیارد تومان افزایش داد.
کد خبر: ۸۵۱۵۶۹۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به گزاش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، قائد رحمت در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان لرستان که در خرم آباد برگزار شد، با اشاره به عزم آموزش و پرورش لرستان برای توسعه عدالت آموزشی گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان بود که این بودجه امسال به 25 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: مجلس همچنین امسال 200 میلیارد تومان به فعالیت های تربیتی، 200 میلیارد تومان برای تامین هزینه های سوخت و420 میلیارد تومان به نوسازی مدارس در آموزش و پرورش اختصاص داده است.

نمایند مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: مجلس 26 بند را برای آموزش و پرورش لیست کرده است اما این چاله ای که وجود دارد با این اعتبارات پر نمی شود.

قائدرحمت با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش با 12 میلیون نفر دانش اموز و یک میلیون 100 هزار نفر معلم  کار راحتی نیست و نیاز به تدبیر دارد تصریح کرد:  جبران کمبودها درآموزش و پرورش توسط دولت تدبیر و امید کار راحتی نیست.

وی با بیان اینکه در آموزش و پروش هم نیروی انسانی و فضای آموزشی مازاد داریم و در مقابل در برخی از مناطق نیز با کمبود مواجه هستیم تصریح کرد: باید با همدلی و همزبانی شرایط سختی را که با آن مواجه هستیم پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خواستار توجه ویژه وزارت و آموزش و پرورش به استان لرستان شد و گفت: از زمان حضور مدیر کل جدید آموزش و پرورش لرستان وعده های مطرح شده یکی پس از دیگری در حال تحقق هستند.

قائدرحمت تصریح کرد: ارتقاء جایگاه استان در کسب رتبه های تک رقمی کنکور از رتبه سی و یکم به رتبه سوم، هوشمندسازی واقعی 40 درصد از مدارس استان، جذب دو هزار خیر مدرسه ساز و کنید و درآمدزا کردن هنرستان های دانش آموزی از جمله اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش لرستان بوده است.

وی همچنین خواستار مساعدت وزارت آموزش و پرورش در راستای تسریع در احداث اردوگاه دانش آموزی شهرستان ازنا شد.

ارسال نظرات