حواشی مراسم تدفین آیت الله ابوترابی؛

از چشمان اشکبار مردم دارالعباده در سوگ عالم بصیر تا جلوه بنر حمایتی آیت‌الله از تدفین شهدای گمنام

پیکر پاک عالم ربانی آیت الله ابوترابی صبح امروز در مراسمی باشکوه بر روی دستان مردم یزد تشییع شد و در جوار امامزاده جعفر یزد دفن شد.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۵۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عصرفرهنگ، صبح امروز مراسم تشییع و تدفین پیکر عالم ربانی، آیت الله میرزا حسن ابوترابی برگزار شد. با اینکه در این روز بسیاری از مردم متدین یزد در مساجد شهر معتکف بودند و علی رغم اینکه همانند همسران علما برای فوت این « عالم متقي و روحاني پرهيزگار» عزای عمومی اعلام نشد، باز هم میدان امیرچخماق آکنده از مردم عزاداری بود که برای وداع با «حاج آقا ابوترابی» منتظر عزای عمومی نماندند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انوری در ابتدای مراسم به بیان فضایل مرحوم ابوترابی و عشق و ارادت ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت و سخنان کوتاه خود را با ذکر مصیبت آل الله به پایان برد.

 

در حسینیه امیرچخماق بنر زیبایی منقش به این جمله مرحوم ابوترابی «مردم زیارت شهدای گمنام را فراموش نکنند» خود نمایی می کرد. بنری که آیت الله ابوترابی را در بحبوحه کشمکش ها برای تدفین شهدای گمنام در میدان امیرچخماق نشان می داد. بنری که یاد آور خاطره حمایت روحانی بصیر دارالعباده از تدفین شهدای گمنام بود و حالا آیت الله از کنار همان شهدا تشییع می شد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد ابوترابی فرزند مرحوم ابوترابی با حضور در جایگاه از تمامی افرادی که با حضور و پیام های تسلیت خود مرهمی بر فقدان آن عالم ربانی شدند، تشکر کرد. وی به طور ویژه از آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی به علت ارسال پیام و همچنین علامه مصباح به علت حضور نمایندگان، فرزند و رئیس دفترشان تشکر کرد.

 

 

با توجه با سالگرد شهادت حضرت زینب(س) حجت الاسلام علیا نژاد دقایقی با ذکر مصیبت فضای حسینیه امیرچخماق را عطرآگین کرد.

علیانژاد زمانی که به این بیت رسید«ای مصحف ورق ورق، ای روح پیکرم/آیا تویی برادر من؟نیست باورم» خاطره ای از علاقه مرحوم ابوترابی به این شعر بازگو کرد.

علیا نژاد گفت: در مراسمی این شعر را خواندم، بعد از مراسم مرحوم ابوترابی بنده را خواست و امر کرد یک بار دیگر این بیت را بخوانم، من هم شروع به خواندن کردم. خواندن شعر همان و منقلب شدن حال مرحوم همان. آیت الله عقب رفتند و بر دیوار تکیه زدند و گریستند. 

 

آیت الله علاقه بند هم علی رغم کهولت سن و برخلاف رویه معمول خود در مراسم تشییع آیت الله ابوترابی حضور یافت و دقایقی را در کنار تابوت وی گذراند و با چشمانی اشکبار با وی وداع کرد.

 

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله سید محمد رضا مدرسی فقیه عضو شورای نگهبان، آیت الله وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان، سردار فتوحی فرمانده سپاه استان، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم مدرسی، حجت الاسلام و المسلمین آیت اللهی، حجت الاسلام معزالدینی، حجت الاسلام محمد صدوقی، سردار کاکاوند فرمانده انتظامی استان، حجت الاسلام مطهریان و زارع از اعضای شورای شهر، استاندار یزد، فرماندار یزد، طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار، روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب،قاسم روانبخش رئیس دفتر آیت الله مصباح و موسسه امام خمینی(ره) و مدیح امام جمعه سابق و فلاح زاده استاندار سابق یزد،دشتی معاون سیاسی امنیتی سابق استاندار یزد و حجت الاسلام ادیب یزدی از جمله مسئولین و علمای حاضر در مراسم تشییع و تدفین مرحوم ابوترابی بودند.

 

وداع مردم با مرحوم ابوترابی هم دیدنی بود.

 

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با حضور در میدان امیرچخماق نماز را اقامه کردند.

 

 

پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر آیت الله ابوترابی به امامت آیت الله نوری همدانی، پیکر پاک آن عالم بصیر بر دستان مردم شهید پرور و عالم دوست یزد از معراج  شهدای امیرچخماق تا امامزاده جعفر(ع) تشییع و در جوار آن امامزاده به خاک سپرده شد.

 

 

استاندار بلافاصله بعد از اتمام نماز میدان امیرچخماق را ترک کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مدرسی و حجت الاسلام و المسلمین آیت اللهی در تمام مسیر در کنار تابوت مرحوم ابوترابی گام بر می داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار