به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه:

جمعی از کارکنان سپاه و آموزش و پرورش با امام جمعه ابرکوه دیدار کردند

به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، جمعی از کارکنان سپاه و آموزش و پرورش با امام جمعه ابرکوه دیدار کردند.
کد خبر: ۸۵۱۶۰۵۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در سپاه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه و ریاست آموزش و پرورش بهمراه جمعی از کارکنان سپاه و آموزش و پرورش همچنین معلمان نمونه و برجسته شهرستان با امام جمعه دیدار کردند.

در این دیدار "روحی پناه" رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه ضمن تسلیت وفات حضرت زینب و گرامیداشت هفته معلم از عنایت امام جمعه ابرکوه به آموزش و پرورش و ارشادات ایشان تشکر نمود .

 وی در ادامه سپاه و بسیج را همراه و پشتیبان واقعی از آموزش و پرورش دانست که بر خلاف برخی که شعار میدهند درعمل یاری رسان آموزش وپرورش است وامر تربیت اولویت اصلی آنان است.

روحی پناه تاکید کرد امروز باید اولویت اصلی آموزش و پرورش امر تربیت باشد و اگر بخواهیم فرزندانمان را رشد دهیم باید به تزکیه و تربیت آنان بپردازیم.

در ادامه امام جمعه ابرکوه ضمن تسلیت وفات عقیله بنی هاشم ، یاد و خاطره عالم مجاهد علامه شهید استاد مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی و هفته معلم همچنین هفته عقیدتی سیاسی در سپاه را گرامی داشت .

حجت الاسلام حسینی با ارج نهادن به تلاشها و برنامه های نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت ما بر این باوریم که عقیدتی نقشی ماندگار در تقویت بنیه دینی و اعتقادی در سپاه و بسیج دارد

وی گفت فرهنگیانی که در امسال وسنوات گذشته نمونه شناخته شدند مایه سربلندی جمعی هستند و در مقام عمل نشان دادند با روش جهادی و بدون امکانات می شود کارهایی انجام داد که انصافا و حقا تلاشکارانه و پر ثمر است.

امام جمعه ابرکوه به اهمیت امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: اگر یک فرد اندوخته علمی و ذخیره پژوهشی نداشته باشد، بدون یک معلم دلسوز یا عالم دینی به مطالعه هر مطلب بی محتوا یا ضاله بپردازد، منحرف و گمراه می شود.

حسینی اظهار داشت ظرفیت دانش آموز، پذیرش است نه تاثیر؛ پس اولین کسی که در قلب و دل دانش آموز و جنبه های علمی،ایمانی و اعتقادی او اثرگذار است معلم است.

حسینی تاکید کرد اگر معلم بنیه علمی و اعتقادی کافی نداشته باشد آنگاه یک ظرفیت خالی یا نادرست را به دانش آموز القا می کند.

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد اینکه گاهی شنیده می شود برخی معدود از معلمان نسبت به اسلام و انقلاب در ذهن دانش آموز تشکیک ایجاد می کنند اصلا قابل قبول نیست و خیانتی بزرگ است.

وی سخن ناروا وبا غرض و مرض را همچون بمبی دانست که ساختمان ذهن دانش آموز را ویران و نابود می کند و نتیجه تلاش سایرین را بر باد می دهد.

حجت الاسلام حسینی از مدیران خواست با جدیت و حساسیت امور مدرسه را زیر نظر داشته باشند و با حس مسئولیت به عنوان نماینده آموزش و پرورش با قاطعیت جلوی منکرات و انحرافات را بگیرند.

حسینی همچنین از معلمین  بویژه مربیان پرورشی خواست قدرتمندانه در میدان باشند و در راستای تعلیم و تربیت و پرورش شخصیت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بعنوان سکان داران آینده کشور مجدانه تلاش و کوشش نمایند.

اهدای هدیه به معلمان و دانش آموزان برتر در امر اخلاق و مسابقات علمی و آموزشی پایان بخش این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار