فرماندار گرمی:

۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان گرمی تولید می‌شود

با توجه به بارندگی‌های مطلوب و مناسب امسال پیش‌بینی‌ می‌شود که ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان گرمی تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۶۱۳۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،محمود علائی فرماندار شهرستان گرمی، در جلسه هماهنگی خرید گندم از زارعان شهرستان گرمی اظهار داشت: در حال حاضر مزارع غلات شهرستان گرمی از وضعیت خوبی برخوردار است و با توجه به این مسئله پیش‌بینی می‌شود که امسال محصولاتی باکیفیت و کمیت بالا را در این شهرستان برداشت کنیم.

وی از پیش‌بینی تولید بیش از 100 هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به بارندگی‌های مطلوب و مناسب امسال در این شهرستان و وضعیت فعلی مزارع گندم باید آمادگی لازم را در زمینه خرید این مقدار گندم از کشاورزان و گندم‌کاران شهرستان داشته باشیم تا در این حوزه با مشکلاتی مواجه نباشیم.

فرماندار شهرستان گرمی با تاکید بر آمادگی مراکز و عوامل خرید گندم برای خرید و حمل مناسب گندم بیان کرد: در این زمینه باید قبل از برداشت این محصول استراتژیک شهرستان هماهنگی‌های لازم در زمینه خرید و حمل آن از سوی مراکز و دستگاه های مرتبط انجام شده و این مراکز از آمادگی کامل در این حوزه در شهرستان برخوردار باشند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: امسال با توجه به وضعیت مطلوب زراعت گندم در استان، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده بیش از 700 هزار تن محصول گندم در سطح استان برداشت می‌شود که در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

حسن روحی با اشاره به تولید 20 درصد گندم استان اردبیل در شهرستان گرمی تصریح کرد: باید با توجه به تولید مناسب گندم در سطح استان برای جلوگیری از هرگونه آلودگی و خطرات احتمالی در این حوزه بازرسی‌ها و نظارت های مستمر از مزارع گندم انجام شده  و آلودگی های آسیب‌های احتمالی در این حوزه برطرف شود.

 

ارسال نظرات