مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی:

نیازسنجی از آسایشگاه کهریزک برای ارائه الگوی کشوری است

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: به دنبال این هستیم تا با نیازسنجی از آسایشگاه کهریزک بتوانیم الگویی را برای کشور ارائه دهیم تا در سایر نقاط کشور قابل بهره‌برداری باشد.
کد خبر: ۸۵۱۶۲۵۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر روح الله قائدامینی درباره هدف از حضور روز چهارشنبه اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی درآسایشگاه کهریزک گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی همواره به عنوان مطالبه‌گر در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی فعال بوده است که در این باره برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه‌های علمی، فرهنگی، برنامه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: طی بررسی می‌دانی که صورت گرفت و مطالباتی که از سوی سازمان‌های مختلف از ما در این حوزه شد، تصمیم ریاست سازمان بسیج جامعه پزشکی این بود که یک تیم تخصصی در روز چهارشنبه درآسایشگاه کهریزک حضور پیدا کند و با بررسی می‌دانی وضعیت و شنیدن سخنان مسئولان تصمیماتی را اتخاذ کنیم تا با آگاهی از نیازهای آسایشگاه کهریزک خدماتی را ارائه دهیم.

قائدامینی خاطرنشان کرد: این‌که آیا خدمات مورد نیاز در کهریزک غربالگری سلامت است یا نیاز به خدمات مراقبت مستمر وجود دارد، با ارزیابی لازم تصمیم خواهیم گرفت تا در قالب اعزام تیم بهداشتی، درمانی یا اعزام تیم برای برپایی ایستگاه سلامت اقدام کنیم و یا این‌که اگر بیمارانی نیاز به خدمات درمانی جدی‌تر دارند از طریق بیمارستان‌های ثابتی که در تهران وجود دارد به آنان خدمات ارائه دهیم.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به این‌که از ابتدای سال در طول هفته سلامت در تمام ۸۰۰ مصلای کشور ایستگاه سلامت را برپا کردیم ابراز داشت: در این ایستگاه‌ها خدمات مراقبت سرپایی و غربالگری را ارائه کردیم از جمله تست قند، تست فشار بیماران، آموزش‌های خود مراقبتی به ویژه با تاکید بر امنیت غذایی از مزرعه تا سفره و اعزام تیم‌های بهداشت و درمانی به مناطق محروم در استانهای کشور اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: برپایی بیمارستان صحرایی در رودبار جنوبی استان کرمان از ابتدای هفته با میلاد حضرت علی (ع) مصادف شد و تا پایان هفته ادامه دارد و پیش بینی ما این است که بتوانیم به ۳۰ هزار نفر خدمت به مردم ارائه دهیم.

قائد شرف در ادامه اظهار کرد: تیم‌های تخصصی بسیج جامعه پزشکی استان یزد نیز در این طرح حضور پیدا کردند قبل از میلاد حضرت علی (ع) به عنوان یک مقدمه غربالگری برای این استان در این بیمارستان حاضر شدند تا خدمات خوبی ارائه شود؛ بنا داریم تا خدمات جهادی را به شکل کیفی‌تر در نقاط مختلف کشور ارائه دهیم و اگر با بررسی تهران در این باره نیازی وجود داشت حتماً پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به این‌که حضور در کهریزک تداوم نیاز ما و نیازسنجی جدید است تا با نگاهی نو در بحث توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی قدم‌های مثبتی را برای افراد تحت پوشش برداریم تاکید کرد: اکنون فقط ارائه خدمات به کهریزک مطرح است البته در استان‌های دیگر چنین برنامه‌هایی برگزار می‌شود که اگر با نیازسنجی دراین مرکز بتوانیم الگویی را ارائه دهیم که در سایر نقاط کشور قابل بهره برداری باشد این الگو را به سایر نقاط کشور تسری خواهیم داد تا این خدمات در سایر مناطق دیگر کشور ارائه شود.
ارسال نظرات