طی هفته آینده

برگزاری جشن بهار در مشگین شهر/ افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل از برگزاری جشن بهار در مشگین شهر با هدف معرفی جاذبه های گردشگری این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۷۶۳۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،کریم حاجی زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل،در حاشیه هماهنگی برنامه های این جشنواره گفت: همزمان با افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه جشن بزرگ بهار طی دور روز متوالی در مشگین شهر برگزار خواهد شد.

 وی افزود: این جشن به مدت دو روز در روزهای جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه تدارک دیده شده است و قرار است همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) بزرگترین پل معلق خاورمیانه به بهره برداری برسد.

 مدیر کل میراث فرهنگی استان از تدارک برنامه های شاد و متنوع در این جشن خبر داد و گفت: در روز اول برنامه های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه، معرفی جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری از زبان مسئولان استانی و شهرستانی و مراسم سنتی عروسی عشایر تدارک دیده شده است.

 حاجی زاده بهره برداری از پل معلق مشگین شهر را از جمله مهمترین بخش های این جشن دانست و افزود: این پل با ۳۲۵ متر طول، عرض دو متر و ارتفاع ۸۰ متری از کف رودخانه «خیاوچایی» احداث شده است و یکی از جاذبه های گردشگری شاخص شهرستان مشگین شهر و استان اردبیل محسوب می شود.

 وی با بیان اینکه مشابه این پل حتی در خاورمیانه  احداث نشده است، افزود: این پل با طراحی مهندسان ایرانی و مشارکت بخش خصوصی احداث شده است.

 مدیر کل میراث فرهنگی استان برنامه های روز دوم این جشنواره را برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در مشگین شهر عنوان کرد.

 به گفته حاجی زاده قرار است در این همایش ظرفیت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به صورت گسترده معرفی شده و زمینه های همکاری و تعامل با سرمایه گذاران تشریح شود.

 

 

ارسال نظرات