خبرهای داغ:

آیت الله شریعت خادم مردم بود

کد خبر: ۸۵۱۷۷۹۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا صفایی عصر امروز در مراسم نخستین سالگرد رحلت آیت الله صفرعلی شریعت فلاورجانی در مسجد اعظم فلاورجان، با بیان اینکه آیت الله شریعت خادم مردم بود، اظهار کرد: اخلاص، صداقت و صمیمیت در وجود ایشان موج می زد.

وی گفت: آیت الله شریعت به دنبال سنگری برای خدمت به مردم بود نه دست‌یابی به پست و مقام.

نماینده ولی فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله شریعت، عنوان کرد: در حدود 50 سال آشنایی با ایشان یک غیبت و یا حسادت نشنیده و ندیده‌ام، ایشان به خوبی می دانست باید چه کند و چه مسیری را پشت سر بگذارد.

وی به آخرین دیدار خود با آیت الله شریعت در قم اشاره کرد و گفت: آیت الله شریعت از اینکه در بستر بیماری بود و نمی توانست کار مثبتی همچون تربیت طلاب و خدمت به مردم را انجام دهد بسیار اندوهگین بود و به بنده گفت «از خدا خواسته‌ام تا هر چه زودتر تکلیفم را مشخص کند».

صفایی تأکید کرد: شخصیت‌های همچون آیت الله شریعت اگر کار مثبتی در طول زندگی روزمره خود انجام ندهند احساس خسران می کنند چراکه این دنیا مزرعه‌ای برای آخرت است و آنان نمی توانند چیزی برای آخرت خود آماده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ائمه اطهار(سلام الله علیها) همواره شاهد و نظار بر اعمال ما هستند، گفت: وجود ائمه اطهار(ع) به ویژه امام علی(ع) هر چند به حسب ظاهر در بین ما نیست اما نسبت به تک تک افراد جامعه حاظر و ناظر است.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: در 13 رجب جشن می گیرم و از شادی اهل‌بیت(ع) شاد می شویم، اما این شادی و این جشن گرفتن زمانی مقبول واقع می شود که اعمال ما نیز صحیح باشد.

وی تأکید کرد: همه ما در هر سنگر و پستی و رتبه‌ای که هستیم باید به خوبی باور کنیم که ائمه اطهار(ع) و خدای متعال ناظر و شاهد اعمال ما هستند.

صفایی با اشاره به داستان‌های متعددی از ناظر بودن ائمه اطهار(ع) و آگاهی آنان از اعمال شیعیان، بیان کرد: روح ائمه اطهار(ع) و حتی برخی از بزرگان دین نظارت و اشرافیت کاملی نسبت به این دنیا دارند لذا شایسته است با اعمال خوب، موجبات رضایت الهی و اهل‌بیت(ع) را فراهم نماییم.

وی در ادامه، به دیدگاه‌های موجود در رابطه با زندگی بشری و مرگ اشاره کرد و افزود: مادیون و غربی‌ها بر این عقیده‌اند که زندگی انسان پس از مرگ تمام می شود، لذا هر چه انسان بتواند لذت جویی کند، ثروت‌اندوزی کند و به انواع شهوات و خواسته‌هایش جامه عمل بپوشاند انسان موفق و برنده‌ای است.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به دیدگاه مسلمانان به زندگی اخروی و زندگی بشری، ابراز کرد: اعتقاد به قیامت از ویژگی‌های دین ماست و ما معتقدیم که زندگی بشری با مرگ خاتمه نمی یابد و در حقیقا انسان با مرگ از منزل دنیا به منزل آخرت اسباب کشی می کند.

وی ادامه داد: مرگ یک مرحله تحولی در زندگی بشر است و انسان را به حیات حقیقی یعنی همان تعبیر قرآنی «حَیَوان» سوق می دهد.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون زندگی آخرت، گفت: دنیا مرزعه‌ای برای آخرت است، این جها به مثابه یک کشتزار برای جهان آخرت است، انسان‌ها کشاورز هستند و در دنیا بذر نیکی، تقوا و دین‌‌داری را می کارندو پس از مرگ وارد مرحله‌ای می شوند که محصولات کاشته شده را درو می کنند.

وی در پایان یادآور شد: این جاست که انسان به خاطر اعمال شایسته‌اش به بهشت می رود و یا به خاطر بدی‌هایی که در دنیا کاشته است به سوی جهنم روانه می شود.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان، جمعی علما و روحانیون و عده کثیری از مردم شهرهای مختلف شهرستان فلاورجان در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها