جانشین فرمانده سپاه استان زنجان خبر داد

استان زنجان در انتظار ورود 5 شهید گمنام و پلاک‌دار

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از ورود پنج شهید به استان زنجان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: دو شهید از مجموع پنج شهید در راه استان گمنام و سه شهید پلاک‌دار هستند.
کد خبر: ۸۵۱۸۱۵۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
رضا حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد از برنامه‌ریزی برای برگزاری روز پاسدار در روز دوم خرداد خبر داد و اظهار داشت: روز سوم خرداد هم برنامه‌هایی به صورت عمومی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری صبحگاه مشترک در روز دوم خرداد ماه خبر داد و اضافه کرد: صبحگاه مشترک همه استان‌ها به غیر از تهران در روز دوم خرداد ماه برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تشریح عملیات بیت‌المقدس تصریح کرد: هدف اصلی ارتش عراق تصرف خرمشهر، آبادان و تصرف قسمتی از اروند رود برای قطع ارتباط ایران با آب‌های آزاد بود.

وی با اشاره به برنامه ارتش عراق برای تصرف مرحله‌ای شهرهای ایران تا تهران طی 10 روز بعد از آغاز تجاوز به خاک ایران ادامه داد: 34 روز مقاومت جانانه مردم رژیم بعث را متوجه موقعیت خود کرد.

حسینی با اشاره به افزایش حجم بالای تخریب بعد از آغاز عملیات ایران برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی خود در شهر خرمشهر تاکید کرد: ارتش عراق برنامه‌ریزی خاصی برای حفظ خرمشهر انجام داده بود که با نوع عملکرد رزمندگان ایران موفق به اجرای آن نشد.

وی با بیان اینکه رزمندگان ایران بدون هیچ حاشیه‌ای جاده اهواز به خرمشهر را فتح و زمینه آزادسازی شهر را فراهم کردند، بیان داشت: نوع عملکرد رزمندگان در تخریب تنها پل شهر خرمشهر موجب شد که ارتش عراق هیچ راه‌کاری جز تسلیم نداشته باشند به طوری که 19 هزار سرباز در این عملیات به اسارت گرفته شدند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه خرمشهر بعد از نیم ساعت درگیری تن به تن در ورودی شهر تسلیم رزمندگان ایران شد، ادامه داد: مجموعه اتفاقات موجب شد که این شهر در سریع‌ترین زمان ممکن یعنی حدود ساعت 11 و نیم صبح به دست رزمندگان فتح شود.

وی از ورود پنج شهید به استان زنجان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: دو شهید از مجموع پنج شهید در راه استان گمنام و سه شهید پلاک‌دار هستند.

حسینی برگزاری مراسم استقبال باشکوه را برای شهیدان ضروری دانست و تاکید کرد: همه باید برای برگزاری باشکوه این مراسم که پنجشنبه برگزار می‌شود، تلاش کنند.

وی افزود: وداع با شهدای گمنام و همچنین پلاک دار چهارشنبه شب در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.


ارسال نظرات