نماینده و لی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

کلید آبادانی دین، در دست مردم است

نماینده و لی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست هم اندیشی دست اندرکاران مساجد شهرستان سامان گفت: کلید آبادانی دین، در دست مردم است.
کد خبر: ۸۵۱۸۳۸۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست هم اندیشی دست اندرکاران مساجد شهرستان سامان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولین و متولیان امور فرهنگی مساجد و ادارات، ائمه جماعات مساجد شهرستان سامان، مسئولین سپاه و بسیج شهرستان و تعدادی از خانواه های معظم شهدا، با محوریت بررسی راهکارهای فکری و فرهنگی در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی و معنوی در مساجد برگزار شد.

در این نشست برخی مسائل و مشکلات موجود در امور مساجد شهرستان سامان از سوی نمایندگان تشکل های مذهبی در حضور نماینده ولی فقیه در استان مطرح و پیشنهادهای لازم ارائه شد.

در این دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ضمن بیان اهمیت پرداختن به محتوای موضوعات فرهنگی مساجد گفت: ارتباط داشتن مردم با مسجد بصورت مداوم، یک ارزش است و نزد پروردگار حسنه ای عظیم محسوب می شود .

وی، در بیان فضیلت رفتن به مسجد به حدیث نورانی پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم ) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم ) می فرمایند: کسی که حرکت کند برود به مسجد تا نمازش را به جماعت بخواند، هر قدمی که بر می دارد خداوند برای آن شخص هفتاد هزار حسنه و ثواب می نویسند و اگر این کار او ادامه پیدا کند و در این حال بمیرد خداوند هفتاد هزار فرشته را در قبر با او مانوس می کند که تا قیامت برای او طلب آمرزش و استغفار نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، با اشاره با اینکه کلید آبادانی دین، در دست مردم است و مساجد بایستی به دست مردم اداره شود، اظهار داشت: بزرگترین مشکل مساجد جهان اسلام این است که مساجدشان بدست حکومتهایشان اداره می شود و این به این معناست که مساجد حکومتی در دنیای اسلام ، متاسفانه امروز غلام حلقه به گوش آمریکائی ها هستند و چون اسلام و دین اسلام آنها آمریکائی است، چیزهایی را در مساجدشان تبیلغ می کنند که آمریکائیها و حکومتهای دست نشانده و استکبار فاسد مطلوب آنهاست و لذا چنین مساجدی نمی توانند مسلمانان را یاری دهند.

نکونام، با اشاره به نقش معنویت افزایی مسجد در دل و روح انسانها گفت: اینکه یک انسان بتواند به عنوان یک مومن مسجدی بماند، ارزش است ولی به شرطی که آداب مسجد و برنامه های معنوی مسجد، در دل و جان، روح و زندگی وی نهادینه شده باشد؛ که اگر چنین شد، خدا برای او عزیز می شود، اوامر خدا هم برای برای او عزیز می شود و اینگونه می شود که مسجد می تواند یک بنده ی مطلوب خداوند متعال را پرورش دهد.

وی، ادامه داد: در دین مبین اسلام به مسلمانان سفارش می شود با مسجد مانوس شوند و انس بگیرند تا به برکت مسجد، دل و درون و روح شما نورانی شود و جلوه ی الهی به خود بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: حضور مردم در مساجد باید به صورت یک فرهنگ عمومی برای ما و جامعه ی ما شکل بگیرد و لازمه اش شکل گیری یک تشکل منسجم و واحد و دارای برنامه ریزی مشخص ، با هم و گروهی تمام دست اندکاران مساجد است که بتواند خواستگاه های مساجد و نیاز مومنین را تامین کند.

قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام محسن ملکپور،‌امام جمعه سامان، گزارشی از وضعیت مساجد شهرستان سامان را به طور اختصار بیان کرد.

ملکپور گفت: در 10 مسجد از مساجد شهرستان سامان ، نمازهای جماعت برگزار می شود و تعداد 13 خانه عالم نیز در سطح شهرستان موجود است که تعدادی از این واحدها نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

امام جمعه سامان افزود: انتظاری که از مسئولین و متولیان امور مساجد استان می رود این است که از مساجد و حسینیه های موجود در سطح شهرستان سامان سرکشی کنند و نسبت به استقرار سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان سامان و نیز بنیاد شهید شهرستان سامان ، تدابیر و عنایات لازم صورت پذیرد.

ملکپور در پایان اظهار کرد: 600 نفر از خواهران و برادران شهرستان سامان در 14 نقطه از مساجد شهرستان سامان در مساجد معتکف بودند که در همین راستا نیز از مسئولین و مردم انتظار می رود نسبت به تقویت موسسات قرآنی نیز عنایت لازم صورت بگیرد.

در پایان این نشست صمیمی ، از تعدادی فعالان امور مساجد در شهرستان سامان تجلیل شد.

ارسال نظرات