تاریخچه شکلگیری رژیم جنایتکار آل سعود:

ورود "دربار شیطان" به بازار نشر

همزمان با جنایات وحشیانه رژیم آلسعود، پنجاهمین جلد از مجموعه کتابهای «نیمه پنهان» شامل تاریخچه و نحوه شکلگیری وهابیت توسط نیروهای استعمارگر انگلستان در شبه جزیره حجاز منتشر شد.این کتاب با عنوان «دربار شیطان» به کوشش دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان و به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وارد بازار نشر شده است.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۶۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
همزمان با جنایات وحشیانه رژیم آلسعود، پنجاهمین جلد از مجموعه کتابهای «نیمه پنهان» شامل تاریخچه و نحوه شکلگیری وهابیت توسط نیروهای استعمارگر انگلستان در شبه جزیره حجاز منتشر شد.این کتاب با عنوان «دربار شیطان» به کوشش دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان و به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وارد بازار نشر شده است. در قسمتی از این کتاب میخوانیم:
هارولد دیکسون در کتاب خاطرات خود مینویسد: «در روز ششم مذاکرات در العقیر آقای پرسی کاکس صبر خود را از دست داد و عبدالعزیز بن سعود را به انجام اقدامات بچهگانه در زمینه پیشنهاد مرزی عشایر بین عراق و نجد متهم کرد.» دیکسون میگوید: «برای من عجیب بود که میدیدم سلطان نجد از سوی نماینده ارشد دولت انگلیس مانند یک شاگرد ضعیف و ذلیل مورد توبیخ قرار میگیرد. کاکس با لحنی قاطع به ابن سعود گفت که خودش بدون توجه به هر اعتراضی مرزها را مشخص خواهد کرد. در این لحظه بود که عبدالعزیز به التماس و اظهار دوستی با کاکس افتاد و با لحنی خفتبار و ملتمسانه گفت: «حضرتعالی پدر و مادر من هستی. غیر ممکن است من لطف شمار را فراموش کنم. شما دست مرا گرفتید و پرورش دادید و مرا بالا بردید. با یک اشاره و دستور شما من حاضرم از همه کشورم چشمپوشی کنم.» در این هنگام کاکس خودکار قرمز را برداشت و مرز شبه جزیره عربستان را رسم کرد و نقاط مختلف آن، از خلیج فارس تا شرق اردن را توضیح داد.»
کتاب «دربار شیطان» به شهیدان اهل سنت، خاصه شهید مظلوم «ماموستا شیخالاسلام» تقدیم شده و در قسمت تقدیم آن آمده است:
اگر روزگاری دست کثیف انگلستان از آستین بهائیت بیرون زده بود، امروز نیز چنگال خونین آمریکا و انگلیس از آستین وهابیت بیرون آمده و مشغول جنایت است. برای جنود شیطان شیعه و سنی فرقی ندارد، تفرقه و ترور شیوه همیشگی آنان بوده و در راستای پاره پاره کردن جهان اسلام از هیچ کوششی فروگذار نکردهاند.
در این کتاب خواننده علاوه بر آشنایی با تفکرات حاکم بر سرکردگان فرقه ضاله وهابیت به پاسخ این سؤالها دست مییابد که چرا انگلستان، آلسعود را به قدرت رساند؟ و هدف جهانخواران از شکلگیری وهابیت چه بوده است؟ عناوین برخی از فصول کتاب به شرح زیر است:
- مثلث شوم انگلستان، وهابیت و آلسعود
- سلفیها و دشمنی با شیعیان
- پسر عبدالوهاب منجی مِستر هَمفِر
- شام اروپایی عبدالعزیز به شیوه شکسپیر
- آرزوهای عبدالعزیز و سکوت بریتانیا
- فرزندان ناخلف شیطان
- عربستان وهابیت را صادر میکند
- نفعی که غرب از افراطیها میبرد
- ریشه اختلافها
همچنین بخش پایانی کتاب به اسناد و تصاویر و معرفی برخی شهدای اهل سنت نظیر شهید مولوی جنگی زهی، شهید ماموستا برهانعالی، شهید برهانالدین ربانی و ... اختصاص دارد.
این کتاب در قطع رقعی، شامل ۳۲۰ صفحه به قیمت 14000 تومان در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است. پژوهشگران و دوستداران کتاب میتوانند برای خرید کتاب «دربار شیطان» با تلفن۳۳۱۱۰۲۰۱ و نمابر ۳۳۹۱۷۰۷۵ تماس برقرار نمایند و یا به کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، مقابل در اصلی دانشگاه تهران مراجعه کنند.
هموطنان شهرستانی نیز میتوانند برای تهیه کتاب به نمایندگیهای کیهان در شهرستانها مراجعه کنند.
ارسال نظرات