همایش استقبال از سوم خرداد در مشگین شهر برگزار شد

با حضور مسئولان شهرستانی و مسئول حفظ آثار استان اردبیل همایشی استقبال از سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر در محل دانشگاه آزاد واحد مشگین شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۸۸۷۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشکین شهر، در آستانه سی و سومین سالروز آزاد سازی خرمشهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشکین شهر با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه همایش استقبال از سوم خرداد را با حضور فرمانده سپاه ناحیه شهرستان، مسئول حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس(ع)و دیگر فرماندهان انتظامی و نظامی برگزار کرد.

 

کریمی مسئول حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس (ع) با اشاره به اینکه این همایش از لحاظ باشکوهی در جایگاه دوم بین همایش های برگزار شده در سطح استان می باشد گفت :  طبعا برگزاری این چنین همایشی نیاز به همدلی و همزبانی بیش از پیش نیاز است که این امر  در این دانشگاه به عینه قابل مشاهده است.

 

این مسئول در سخنان خود با اشاره به عوامل شکل گیری جنگ و گفت: اختلافات قومی مذهبی از اساسی ترین عوامل شکل گیری جنگ بین کشور ها است که امروزه مشاهده می شود گروهک تروریستی داعش با استفاده از این عامل به نسل کشی شیعه و اهل تسنن ادامه می دهد.

 

وی در ادامه به جزئیات عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد اشاره کرد و گفت: این عملیات از دهم اردیبهشت آغاز و در سوم خرداد  سال 1361 به اتمام رسید که موجب آزاد سازی 5400 کیلومتر مربع از خاک میهن عزیزمان شد.

 

وی در بخشی از سخنان خود گفت: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به موشکافی علل و چرایی جنگ تحمیلی هشت ساله می پردازد که امید است دانشجویان عزیز و گرامی پس از گذراندن این واحد درسی به رشادت های رزمندگان اسلام پی برده باشند.

 

حجت الاسلام عبدالله رضایی مسئول دفترنماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مشکین شهر ضمن گرامیداشت روز معلم و مقام شامخ آیت الله مطهری (ره) اشاره کرد و گفت: به منظور برسی یک نظام از نظر حق یا نا حق بودن باید به بنیانگذار آن نظام توجه ویژه ای شود.

 

وی در ادامه به مشکلات نظام سازی اشاره کرد و افزود: بسیاری از تحلیل گران و سناریو نویسان انتظار نداشتند که انقلاب اسلامی بدون تکیه بر شرق و غرب تا این اندازه به موفقیت برسد.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود افزود:  انقلاب اسلامی ایران، انقلاب عقیدتی بود و تغییر افکار ملت ایران از اساسی ترین اهداف امام راحل بود.

 

گفتنی است: در این همایش راویان هشت سال دفاع مقدس برای دانشجویان عزیز و حضار گرامی از عملیات های مختلف در جبهه های جنگ روایتگری کردند و در پایان از اساتید و دانشجویان ممتاز در اولین دوره مسابقات رباتیک بین دانشگاه های شهرستان مشکین شهر با اهدا جوایز تجلیل شد و به دانشجویان حاضر در همایش نیز به قید قرعه جوایزی داده شد.

 

 

 

ارسال نظرات