در راستای کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد؛

شب شعر گل واژه های سرزمین مجاهدتهای خاموش در سنندج برگزار شد

شب شعر گل واژه های سرزمین مجاهدتهای خاموش در راستای ارج نهادن به فداکاری های پیشمرگان مسلمان کُرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۸۹۸۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه چهارشنبه (23 اردیبهشت) در مراسم شب شعر گل واژه های سرزمین مجاهدتهای خاموش که به همت کمیته فرهنگی و هنری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد و در راستای ارج نهادن به فداکاری این پیشمرگان با حضور شعرای کشوری و استانی جمع کثیری از مردم همیشه در صحنه کردستان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان این استان را سرزمین فرهنگ و هنر معرفی کردند.

وی با بیان اینکه مردم این خطه از ایران اسلامی همواره مولد فرهنگ و توسعه فرهنگی بودند، اظهار داشت: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگ و هنر است که برگزاری چنین مراسم هایی در راستای شناسایی و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی استان است.

وی در ادامه به ایثارگری و جان فشانی شهدا اشاره کرد و افزود: فرهنگ غنی ایثار و شهادت که از صدر اسلام تا کنون در جامعه اسلامی وجود داشته است و پیشمرگان مسلمان کرد با از خودگذشتگی همواره مدافع آرمان های این سرزمین بوده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه شهدا بلندپایه ترین شخصیت های هر جامعه ای هستند، تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را موجب زنده نگه داشتن و انتقال ایثارگری این جان برکفان به نسل های بعد از انقلاب دانست.

در ادامه این مراسم اشعاری توسط اکرم بهرامچی، منصور دولتی، مهدی طراوتی، کژال سمیعی، احمد فاتحی، محمد رحیم رضوان، مسعود مطهری، ابوالقاسم معمار، علیرضا شیخ جعفری، مهدی دهقانی، سید رئوف جعفری از شهرستان دیواندره و مصطفی محدثی خراسانی به زبان های کُردی و فارسی خوانده شد.

گفتنی است از سوی کمیته فرهنگی کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد از 10 شاعر برجسته و به نام در خاتمه این مراسم تجلیل شد.



ارسال نظرات