معاون رئیس جمهور:

توسعه استان ها نامتوازن بوده است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تأکید بر اینکه توسعه استانها نامتوازن بوده، از افزایش 53درصدی بودجه استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۹۰۵۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری؛ محمد باقر نوبخت در سفر خود به شهرستان شهرکرد ؛ در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: همه فعالیت های کشور برای رسیدن به هدفی مشخص در نظام برنامه ریزی به دو برنامه کوتاه مدت و میان مدت تعریف شده است .

نوبخت افزود: برنامه یک ساله دولت همان برنامه ریزی کوتاه مدت است که طبق ماده یک قانون محاسبات، بودجه نام دارد که در دو بخش هزینه های جاری و سرمایه گذاری اساسی تعریف شده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه همه استان ها به طور یکسان توسعه پیدا نکردند، بیان کرد: برای اداره دولت هم توسعه و هم توسعه متوازن باید در نظر گرفته شود که در این رابطه ، الگوی توسعه در سال های گذشته تدوین شده و در قالب کتابی به چاپ رسیده است .

وی افزود: بودجه استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته 60 میلیارد تومان بوده و امسال این مبلغ به 93 میلیارد تومان افزایش یافته، که رشد 53 درصدی داشته است .

نوبخت تصریح کرد: دولت همچنین برای کاهش مشکلات و هزینه های درمانی مردم کشور در ماه های اخیر هزینه های درمان را کاهش داده است.

وی اعلام کرد: این تلاش ها و فعا لیت ها در حالی است که قیمت نفت در مقایسه با سال گذشته نصف و صادرات آن هم به یک چهارم تولید رسیده است، جاده ها 11 درصد افزایش و حقوق و مزایا نیز افزایش 14 درصدی را نشان می دهند و مشاهده می کنیم که تحریم ها همچنان پابرجا هستند .

به گزارش بسیج؛ نشست شورای برنامه و توسعه استان چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه شهرکرد، جمعی از مدیران ادارات، سازمان ها و نمایندگان مجلس استان در سالن شهید جعفرزاده برنامه و بودجه استانداری برگزار شد .

ارسال نظرات